زندان و ممنوع‌الخروجی برای پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، از جان‌باختگان اعتراض‌های آبان ۹۸

ماموران اطلاعات خانواده فرزاد انصاری‌فر را بارها تهدید و بازداشت کردند

جلسه رسیدگی به اتهام‌های پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر روز ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد - توییتر آرش صادقی

امین و آرمان انصاری‌فر، پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، از جان‌باختگان اعتراض‌های آبان ۹۸، به حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شدند. پیش‌تر فرزانه، خواهر فرزاد، نیز به حبس محکوم شده بود. 

شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر به ریاست قاضی سید مهران مهمان‌نواز پدر فرزاد امین انصاری‌فر را با اتهام «تبلیغ علیه نظام» به سه ماه حبس و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد. حکم آرمان انصاری‌فر نیز با اتهام مشابه، سه ماه حبس و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، جلسه رسیدگی به اتهام‌های پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر روز ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ با حضور فرشته تابانیان، وکیل مدافع آنان، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. این افراد دو روز پس از برگزاری دادگاه، با سپردن وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

امین انصاری‌فر که از مجروحان جنگ ایران و عراق است، پس از مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بازداشت شد. ماموران اطلاعات یک روز پس از آن، پسرش آرمان را نیز در خانه‌اش دستگیر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر اوایل اسفند ۱۴۰۰ فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد را نیز با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به چهار سال و نیم حبس محکوم کرده بود. 

فرزاد انصاری‌فر و چند تن دیگر در جریان اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸ با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شدند. خانواده انصاری‌فر به دلیل دادخواهی فرزندشان در دو سال گذشته همواره با تهدید و دستگیری نیروهای امنیتی روبه‌رو بودند. امین انصاری‌فر در جریان برگزاری دادگاه مردمی آبان در لندن به عنوان شاهد از ایران حضور یافت و درباره کشته شدن فرزندش صحبت کرد.

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد، نیز در دو سال گذشته بارها دستگیر شده است. حتی افرادی ناشناس خانه و اتومبیل شخصی‌ او را که تنها دارایی‌اش بود، آتش زدند اما او پاییز گذشته در یک پیام ویدیویی خطاب به حکومت ایران گفت: «حق زندگی را از فرزاد گرفتید، حق فریاد زدن را نمی‌توانید از من بگیرید.» 

فرزانه انصاری‌فر، اسفند ۱۴۰۰ وقتی برای پیگیری وضعیت پدر و برادرش به دفتر دادستانی بهبهان مراجه کرد، مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت و تهدید به بازداشت شد.