حمله طالبان به جبهه مقاومت در پنجشیر، با تلفات سنگین شکست خورد

طالبان در این حمله، از نیروهای تازه‌نفس استفاده کردند

جبهه مقاومت ملی، چند قبضه اسلحه از طالبان به غنیمت گرفته‌اند -AHMAD SAHEL ARMAN / AFP

در درگیری میان نیروهای مقاومت ملی با طالبان در پنجشیر، ۲۳ نفر از افراد طالبان کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند. یک فرمانده مقاومت ملی در پنجشیر به ایندیپندنت فارسی گفت که طالبان به یک قرارگاه این نیروها در منطقه حصارک پنجشیر حمله کردند؛ اما افراد نیروی مقاومت با آنان درگیر شدند و ۲۰ تن از آن‌ها را کشتند.

این فرمانده جبهه مقاومت ملی می‌افزاید که این درگیری پس از یک شبانه‌روز، شب یکشنبه پایان یافت و آن‌ها شش قبضه کلاشنیکف، یک قبضه مسلسل پیکا و یک موشک‌انداز طالبان را به غنیمت گرفته‌اند.

به گفته نیروی مقاومت ملی، طالبان نیروهای تازه‌نفس به منطقه فرستاده بود که با مقاومت آنان روبه‌رو شدند و شکست خوردند. این نیروهای طالبان اکنون در حال انتقال کشته‌ها و زخمی‌ها به خارج از منطقه‌اند.

در همین حال، صبغت احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت، از کشته شدن سه تن و زخمی شدن پنج تن از نیروهای طالبان ‌خبر داد که سوار بر یک رنجر متعلق به یگان بدر در حرکت بودند و در اثر یک حمله چریکی نیروهای مقاومت به پل زقای مرشتان در پنجشیر، از پا در آمدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان درباره این حمله اظهارنظر نکرده‌ است.

جبهه مقاومت ملی که پس از سرنگونی حکومت اشرف غنی، فعالیت خود را در پنجشیر و اندراب شروع کرد، پیش‌تر هشدار داده بود که با رسیدن فصل بهار حمله به طالبان در بخش‌هایی از افغانستان را افزایش خواهد داد. جبهه مقاومت ملی از شماری از کماندوهای ارتش پیشین افغانستان و نیز تعدادی از مجاهدین پیشین و مردم افغانستان تشکیل شده است و رهبری سیاسی آن را احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود، بر عهده دارد.

علاوه بر این جبهه، سربازان جبهه ملی آزادگان هم در بخش‌های شمال افغانستان با طالبان می‌جنگند و گفته می‌شود که این جبهه را محمد یاسین ضیا، رئیس ستاد ارتش پیشین، هدایت می‌کند.

شماری از گروه‌های کوچک مسلح دیگر نیز در بخش‌های دیگری از افغانستان علیه طالبان می‌جنگند. بر اساس تازه‌ترین گزارش سی‌گار، بازرس ویژه ایالات متحد آمریکا برای بازسازی افغانستان، شماری از کماندوهای ارتش سابق که پس از فرار اشرف غنی و سرنگونی نظام در افغانستان مانده‌اند، به جبهه مقاومت ملی پیوسته‌اند.