جشن آغاز سال نو در مهاراشترای هند برگزار شد

این روز در ایالت مهاراشترا اهمیت فراوانی دارد و کاشت زمستانه پس از این جشن برداشت می‌شود

جشنواره گودی پادوا در ایالت مهاراشترا هند یکی از جشن‌های باستانی است که در نخستین روز ماه چایترا در گاه‌شماری هندو جشن گرفته می‌شود. امسال این روز با شنبه دوم آوریل مصادف است. جشن آغاز بهار که با رقص و پایکوبی و همایش‌های خیابانی همراه است.

مردم پس از تزیین خانه‌هایشان، این جشن را با حمامی در روغن آغاز می‌کنند. سپس جامه‌های نو بر تن می‌کنند و به جشن همگانی می‌پیوندند. رنگولی (طرح و نقش) که با گل‌ها و رنگ‌ها ترسیم می‌شود آذین ویژه این جشن است که روی در خانه‌ها یا پنجره‌ها دیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس افسانه‌های هندو، گودی پاودا از دو واژه گودی به معنای بیرق یا نماد برهما و پاودا به معنای نخستین روز ماه است. گفته می‌شود خداوندگار برهما جهان را در این روز آفرید و مردم را با مفهوم روز، هفته، ماه و سال آشنا کرد.

این روز در ایالت مهاراشترا اهمیت فراوانی دارد و کاشت زمستانه پس از این جشن برداشت می‌شود. این روز نمادی از فرارسیدن بهار و یادآور پیروزی است. بسیاری از مردم هند بر این باورند که راما، قهرمان اسطوره‌ای هندی پس از پیروزی در نبرد با راوانا، دیوی با ۱۰ سر و دو گوش که قصد پیروزی بر خدایان را دارد، در این روز تاج‌گذاری می‌کند.

مرکز ایالت مهاراشترا شهر مومبای (بمبئی)، یکی از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است.

 

بیشتر از جهان