پیروزی لیورپول و منچسترسیتی در آستانه دیدار سرنوشت‌ساز

دو تیم صدرنشین لیگ برتر در بازی‌های خود پیروز شدند

شادی فابینیو پس از به ثمر رساندن گل دوم از نقطه پنالتی- REUTERS/Phil Noble

لیورپول با پیروزی ۲-صفر بر واتفورد در ورزشگاه خانگی خود در آنفیلد، صدرنشین لیگ برتر انگلستان شد. دیگو ژوتا و فابینیو دو گل سرخ‌پوشان را به ثمر رساندند. صدرنشینی لیورپول اما تنها چند ساعت طول کشید و منچسترسیتی با پیروزی ۲-صفر خود بر برنلی به صدر جدول بازگشت تا در آستانه بازی هفته آینده یک امتیاز از لیورپول جلو باشد.

دیگو ژوتا، مهاجم ۲۵ ساله پرتغالی، که دو سال پیش به لیورپول پیوست با یک ضربه سر گل زد تا یک روز موفق دیگر را با این تیم پشت سر بگذارد. این گل البته مدیون سانتر جو گومزِ انگلیسی از جناح راست بود که درست روی سر ژوتا فرود آمد تا بن فاسترِ ۳۸ ساله، دروازه‌بان واتفورد، چاره‌ای جز تسلیم نداشته باشد.

فابینیوی برزیلی گل دوم را از نقطه پنالتی زد تا لیورپولی که دو ماه پیش ۱۴ امتیاز با صدر جدول فاصله داشت، موقتا صدرنشین شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منچسترسیتی که تحت مربیگری پپ گواردیولا فصل بسیار خوبی را پشت می‌گذارد اما مدت کوتاهی بعد، با شکست برنلی در استادیوم این تیمِ شمال غربی انگلستان، مجددا به صدر بازگشت. کوین دی بروین بلژیکی و ایلکای گوندوغانِ آلمانی دو گل منچستر سیتی را به ثمر رساندند.

از همان ابتدای بازی لیورپول و واتفورد معلوم بود که تیم مهمان آمده است تا به امتیازی برسد. پیش از گل اول ژوتا، شاهد بودیم که کوچو هرناندزِ کلمبیایی و یورای کوتسکای اسلوواک (که او را از تیم ملی اسلواکی هم می‌شناسیم)‌ دروازه لیورپولی‌ها را تهدید کردند، اما الیسون، دروازه‌بان برزیلی لیورپولی‌ها، سد مهمی در مقابل آن‌ها شد. او که در سال ۲۰۱۹ برنده اولین جایزه «یاشین» شد که مجله «فرانس فوتبال» به بهترین دروازه‌بان سال اهدا می‌کند، در تیم ملی برزیل هم بازی می‌کند و از بهترین‌های جهان است.

واتفورد از سال ۱۹۹۹ تا به‌حال نتوانسته است در آنفیلد بر لیورپول پیروز شود. لیورپول در این بازی به دهمین برد پیاپی خود رسید.

لیورپولی‌ها حالا باید روز سه‌شنبه به پرتغال بروند تا در بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با بنفیکا بازی کنند. روز یکشنبه نوبت بازی مهم لیورپول با منچسترسیتی در ورزشگاه الاتحادِ آبی‌پوشان است؛ بازی‌ای که می‌تواند تکلیف قهرمان لیگ برتر امسال را تعیین کند.

بیشتر از فوتبال