ویل اسمیت از آکادمی اسکار کناره‌گیری کرد

اسمیت رفتار خود در مراسم اسکار را تکان‌دهنده و غیرقابل توجیه خواند

ویل اسمیت به دنبال حواشی مراسم اسکار از این آکادمی استعفا کرد ـ REUTERS/Brian Snyder

ویل اسمیت پس از انتشار بیانیه آکادمی اسکار که از او خواسته بود طی ۱۵ روز درباره رفتارش توضیح دهد، از آکادمی اسکار کناره‌گیری کرد.

ویل اسمیت، بازیگر ۵۳ ساله آمریکایی که در اسکار امسال برای بازی در فیلم شاه ریچارد برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، به دلیل سیلی زدن به صورت کریس راک، مجری برنامه اسکار، از عضویت در این آکادمی استعفا کرد.

به گزارش رویترز، اسمیت با انتشار بیانیه‌ای، رفتار خود مبنی بر سیلی زدن به مجری مراسم اسکار را "تکان‌دهنده، دردناک و غیرقابل توجیه" خواند و گفت:« من به اعتماد آکادمی خیانت کردم. من دیگر نامزدها و برندگان را از فرصت جشن گرفتن و تجلیل به خاطر کارهای‌شان محروم کردم.»

او ضمن اعلام کناره‌گیری خود از عضویت در آکادمی اسکار، عنوان کرد که هرگونه عواقب بعدی هیئت‌مدیره این آکادمی را می‌پذیرم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مراسم اسکار یکشنبه گذشته، اسمیت پس از آنکه کریس راک، مجری برنامه در مورد ظاهر همسر او جیدا پینکت اسمیت شوخی کرد، به روی صحنه رفت و به صورت مجری برنامه سیلی زد. او کمی بعد از این رفتار، برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد به روی صحنه رفت و در آنجا به خاطر رفتار خود عذرخواهی کرد.

اما این رفتار اسمیت که به طور کلی حتی مراسم اسکار ۲۰۲۲ را در حاشیه خود قرار داد، واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشت. از جمله مهمترین آنها بیانیه آکادمی اسکار بود که طی آن ۱۵ روز به ویل اسمیت فرصت داد تا درباره رفتارش توضیح دهد. در این بیانیه عنوان شده بود که پس از تاریخ ذکر شده احتمال هر نوع اقدام تنبیهی از قبیل اخراج یا تعلیق برنده جایزه اسکار وجود دارد.

پیش از این همچنین دو عضو هیئت‌مدیره آکادمی اسکار اعلام کردند که حاشیه‌های پیش آمده را بررسی کرده و تصمیم نهایی درباره اسمیت را روز ۱۸ آوریل اعلام می‌کنند.

پیش از این کریس راک از عدم تمایل خود برای شکایت از اسمیت خبر داده بود اما اعضای آکادمی اسکار اعلام کرده بودند که حتی بدون مشارکت کریس راک در این زمینه با پلیس همکاری خواهند کرد. موضوعی که می‌تواند احتمال محکومیت به زندان یا پرداخت جزای نقدی برای ویل اسمیت را به همراه داشته باشد.

اسمیت در بیانیه خود این را هم اضافه کرده بود که فهرست کسانی که با کار خود آنها را رنجاندم بسیار طولانی است و شامل کریس، خانواده‌اش و بسیاری از دوستان و نزدیکانم می‌شود که در مراسم حضور داشتند. همچنین تماشاچیانی که در سراسر جهان از خانه‌هایشان تماشاچی این مراسم بودند.

بیشتر از فرهنگ و هنر