پوتین بیش از ۱۳۴ هزار سرباز جدید را به خدمت فراخواند

وزارت دفاع روسیه مدعی است فراخوان جدید به جنگ اوکراین ارتباطی ندارد

در مرحله اجرایی فرمان جدید پوتین که از اول آوریل شروع می‌شود و تا ۱۵ ژوییه ادامه دارد، مردان ۱۸ تا ۲۷ ساله به سربازی اعزام می‌شوند‌ـ KIRILL KUDRYAVTSEV / AFP

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنجشنبه ۳۱ مارس، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز جدید به ارتش روسیه ملحق می‌شوند.

با وجود اینکه این دستور پنج‌ هفته پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین صادر شده است، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که فراخوان جدید سربازان ارتباطی با جنگ اوکراین ندارد.

 سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت که هیچ‌یک از سربازان جدید به مناطق جنگی اعزام نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعزام سربازان به نقاط درگیر جنگ در روسیه به موضوعی حساس تبدیل شده است. در حالی‌ که پوتین بارها اعزام سربازان به مناطق جنگی را تکذیب کرده‌ بود، وزارت دفاع روسیه روز ۹ مارس تایید کرد که برخی سربازان نیز برای جنگ به اوکراین اعزام شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همان‌ زمان، سخنگوی پوتین اعلام کرد که او به دادستان‌های ارتش دستور داده است کسانی را که از فرمان او سرپیچی کرده‌ و سربازان را به مناطق جنگی فرستاده‌اند، توبیخ کند.

در مرحله اجرایی فرمان جدید پوتین که از اول آوریل شروع می‌شود و تا ۱۵ ژوییه ادامه دارد، مردان ۱۸ تا ۲۷ ساله به سربازی اعزام می‌شوند.

به گفته شویگو، افرادی که فراخوانده‌ شده‌اند اواخر مه ۲۰۲۲ به پایگاه‌ها اعزام می‌شوند و سه تا پنج ماه دوره آموزش نظامی پیش رو دارند. اگرچه وزیر دفاع روسیه ادعا می‌کند این افراد به مناطق جنگی نمی‌روند، میخاییل بنیاش، وکیل تعدادی از اعضای گارد ملی روسیه که در جنگ اوکراین شرکت نکردند، گفت: «بر اساس قوانین روسیه، سربازان تازه‌وارد پس از چند ماه آموزش، می‌توانند به اوکراین اعزام شوند.»

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد و این اقدام را «عملیات ویژه نظامی» برای مقابله با تهدید‌ها علیه این کشور نامید. در اثر این جنگ هزاران نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

مسکو در روزهای اخیر راهبرد خود را تغییر داد و مدعی شد که هرگز قصد نداشته کی‌یف، پایتخت اوکراین، و دیگر شهرهای بزرگ این کشور را تصرف کند و این جنگ را برای آزادسازی مناطق شرقی اوکراین که اعلام استقلال کرده‌اند، آغاز کرده است.

بیشتر از جهان