پنتاگون: تغییر موقعیت ارتش روسیه در اطراف کی‌يف به معنای انصراف از حمله نیست

«همه ما باید برای دیدن حمله‌ بزرگ دیگری به سایر مناطق اوکراین آماده باشیم»

شماری از نیروهای ارتش روسیه از نزدیکی کی‌یف به مناطق شمالی‌تر و به سوی مرز بلاروس در حرکت‌اند - AFP

وزارت دفاع ایالات متحده سه‌شنبه، ۲۹ مارس، ضمن تایید تغییر موقعیت تعداد اندکی از نیروهای ارتش روسیه در اطراف کی‌یف، اعلام کرد نشانه‌ای از عقب‌نشینی یا توقف حمله به چشم نمی‌خورد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، در نشستی رسانه‌ای گفت: «ما تنها شمار اندکی از نیروهای روسیه را می‌بینیم که به نظر می‌رسد در حال جابه‌جایی و دور شدن از کی‌یف‌اند. اما ما این حرکت را نمی‌توانیم عقب نشینی یا توقف جنگ بنامیم. ما بر این باوریم که قصد آن‌ها شکل دادن آرایش مجدد برای اولویت‌ دادن به مناطق دیگر است.»

این مقام نظامی ایالات متحده با رد خوش‌بینی‌ها درباره کاهش شدت حمله، افزود: «همه ما باید برای دیدن حمله‌ بزرگ دیگری به سایر مناطق اوکراین آماده باشیم.» او در عین حال افزود: «این به معنای پایان یافتن تهدید برای کی‌یف نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه «نباید با ادعای تازه کرملین مبنی بر کاهش حملات نظامی در نزدیکی کی‌یف» یا گزارش‌ها مبنی بر احتمال عقب‌نشینی سربازان روسی گمراه شد، بر تداوم حضور واحدهای عمده رزمی روسیه در خاک اوکراین تاکید کرد.

با این‌ حال سخنگوی پنتاگون این را هم تایید کرد که هم‌زمان با ادعای مسکو درباره کاهش شدت حمله در کی‌یف، شماری از نیروهای ارتش روسیه از نزدیکی این شهر به مناطق شمالی‌تر و به سوی مرز بلاروس در حرکت‌اند اما افزود که هنوز بسیار زود است به قصد ارتش روسیه پی برد و بر اساس ارزیابی وزارت دفاع ایالات متحده، این نیروها به نقطه‌ای دیگر در اوکراین منتقل خواهند شد. 

سخنگوی پنتاگون درباره امکان تحقق پیشنهادهای اوکراین در گفت‌وگوهای صلح مبنی بر دریافت تضمین‌های امنیتی از برخی کشورها از جمله کانادا و لهستان که عضو ناتو هستند،‌ گفت که ایالات متحده در مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین، دخالتی نمی‌کند.

بیشتر از جهان