بیت کوین یک پنجم ارزش برابریش را از دست داد

حدود ۲۰ درصد از ارزش برابری پول‌های دیجیتالی از بین رفته است

Canva/ David McBee

رمز ارز موسوم به «بیت کوین» در اُفتی چشمگیر یک پنجم از ارزشش را از دست داده است.

همین روند سریع، تمامی بازار رمز ارزها را هدف قرار داده و حدود ۲۰ درصد از ارزش برابری پول های دیجیتالی را از میان برده است. 

در حال حاضر، بنظر می رسد ارزش برابری بیت کوین و سایر پول های دیجیتالی ثابت شده است، اما پس از از میان رفتن آن همه ارزش برابری در سقوطی که تنها چند دقیقه به طول انجامید.

ارزش برابری بیت کوین، در واقع، از سه شنبه شب در بازار بریتانیا رو به کاهش گذاشت و تنها در طول یک ساعت، از ۷.۵۰۰ پوند به ۶.۸۰۰ پوند اُفت کرد. 

از سه شنبه، این روند برای روزها ادامه پیدا کرد هرچند که سرعت آن کمتر شد. یک بیت کوین، در حال حاضر، حدود ۶.۶۰۰ پوند معامله می شود که به معنی آن است که در طول هفته گذشته ۱۸ درصد، و در یک ماه گذشته، ۲۰ درصد از ارزش برابر‌ی‌اش را از دست داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بازار «کوین بِیس»، دیگر پول های دیجیتالی هم در همین سرازیری افتاده اند. تمام بازارهای معاملات رمز ارز در همان مدت سقوط کرده و در همان سطح مانده اند.

اما باید گفت ارزش برابری بیت کوین در طول سال گذشته سیر صعودی داشته و بیش از ۳۰ درصد در همین زمان در سال ۲۰۱۸ بالا رفته است.

تحلیلگران بازار، سقوط ناگهانی ارزش رمز ارز ها را وجود مشکلات فنی عنوان کرده اند، اما می گویند این امکان همچنان وجود دارد که ارزش برابری پول های دیجیتالی رو به افزایش بگذارد. 

سایمون پیترز، تحلیلگر «ای تورو» (یک سایت معاملات ارزی) در ارتباط با سقوط بیت کوین می گوید:«از ماه ژوئن که ارزش آن به ۱۴ هزار دلار رسید، این پول دیجیتالی با "صعود آرام تر" و "سقوط بیشتر" در جدول شاخص (این گونه پول ها) یک مثلث متقارن ساخته است. معمولا چنین الگویی مقدمه جهش به بالا یا سقوط به پائین است که دیروز شاهد آن بودیم».

پیتر به ایجاد سکوی جدید سرمایه گذاری دیجیتالی موسوم به «باکت» اشاره می کند که حجم آن از انتظارات اولیه کمتر بوده و سرمایه گذاران را مایوس کرده است. 

به گفته پیترز:«مجوز مربوط به سطح فعالیت در باکت به فروش (قابل ملاحظه) اخیر جرقه زد. اما فروش سریع ۶۰۰ میلیون دلار ارز در سکوهایی مثل «بیت مِکس» که در ابتدا برای سوددهی بلند مدت خریداری شده بودند، موجب کاهش سریع و چشمگیر بیش از ۱۰۰۰ دلار ظرف ۳۰ دقیقه شد». 

«با وجود این، حال که بیت کوین در نرخی کمتر از ۸.۵۰۰ دلار معامله می شود، رمز ارزی جالب برای سرمایه گذارانی است که می خواهند از این کاهش استفاده کنند. شالوده «هَش رِیت» (سرعت محاسبه تکمیل کُد بیت کوین) همچنان محکم است و روند ابتیاع آن همچنان رو به جلوست. با توجه به این شرایط، می توان پیش بینی کرد که ارزش برابری آن ظرف ماه آینده، بار دیگر به ۱۰.۰۰۰ دلار خواهد رسید».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از اقتصاد