طالبان گردشگاه‌ها را زمان‌بندی و زنانه-مردانه کرد

به دستور طالبان، از این پس زنان و مردان افغانستان حق ندارند باهم به تفریحگاه‌ها و پارک‌ها بروند

پایتخت افغانستان تفریحگاه‌های زیادی دارد و در ۲۰ سال گذشته در فصل بهار شماری زیادی از مردم برای سرگرمی به این مکان‌ها می‌رفتند - AHMAD SAHEL ARMAN / AFP

وزارت امر به‌ ‌معروف و نهی از منکر گروه طالبان، برای زنان و مردانی که به پارک‌های تفریحی می‌روند، جدول زمانی تعیین کرده و از مسئولان پارک‌ها خواسته است مطابق این جدول به افراد اجازه ورود بدهند. وزارت امر به‌ معروف و نهی از منکر طالبان این جدول زمانی را یکشنبه هفتم فروردین منتشر کرد. در نامه این نهاد آمده است: « زنان می‌توانند در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به پارک‌های تفریحی بروند.» این نهاد تاکید کرد زنانی که در روزهای یادشده قصد رفتن به تفریحگاه‌ها را دارند باید «حجاب شرعی» را رعایت کنند. به همین ترتیب در اعلامیه گفته شده است که روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه به مردان اختصاص دارد و می‌توانند به پارک‌ها و مکان‌های تفریحی بروند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امربه‌معروف و نهی از منکر طالبان از مسئولان پارک‌های تفریحی خواست طبق جدول زمانی عمل کنند و به غیر از زمان‌های تعیین شده به زنان و مردان اجازه رفتن به داخل پارک را ندهند و کسانی که از این دستورها سرپیچی کنند، با برخورد سخت طالبان مواجه خواهند شد. طالبان همچنین تاکید کرده است که زنان در مکان‌های تفریحی ازجمله دره پغمان، شکر دره و دره استالف که مردم خانوادگی برای تفریح می‌روند، حجاب شرعی را رعایت و از صحبت با بیگانگان خودداری کنند و در صورت تخلف، با ایشان برخورد قانونی خواهد شد.

کابل، پایتخت افغانستان تفریحگاه‌های زیادی دارد و در ۲۰ سال گذشته در فصل بهار شماری زیادی از مردم برای سرگرمی به این مکان‌ها می‌رفتند، اما اکنون با قدرت گرفتن دوباره طالبان، شماری از این تفریحگاه‌ها تعطیل است و با قانون جدید طالبان نیز ممکن است سایر مکان‌های تفریحی نیز تعطیل شوند. در حکومت نخست طالبان، افغانستان تفریحگاه‌های زیادی نداشت، اما طالبان مانند امروز مخالف رفتن زنان و مردان در یک زمان به این مکان‌ها بود.