نخست وزیر اسرائيل: حمله حوثی‌ها نشانی از تجاوز منطقه‌ای ایران است

بنت به افزایش نگرانی‌ها از ‌احتمال حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی اشاره کرد

نفتالی بنت پیش‌تر نیز چنینی اقدامی را «قیمتی بیش‌ازحد گزاف» برای بازگشت به برجام خوانده بود- Maya Alleruzzo/ AFP

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائيل، با ابراز تاسف از حمله‌ حوثی‌های یمن به عربستان سعودی، در توییتی نوشت: «این حمله گواه دیگری است بر اینکه تجاوزهای منطقه‌ای ایران هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.» او این حمله‌ها را باعث افزایش «نگرانی‌ درباره حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی» دانست.

هرچند روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و اسرائيل وجود ندارد، شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، تاکید کرده که در صورت حل اختلاف میان فلسطینیان و اسرائيل، این کشور آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. همچنین عربستان سعودی با عبور پروازهای میان اسرائيل و امارات متحده عربی از آسمان این کشور موافقت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واکنش نفتالی بنت، به ‌احتمال حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا که بخشی از توافقنامه بازگشت به برجام است، اشاره می‌کند. مقام‌های کشورهای عربی خلیج فارس و اسرائيل نگران پیامدهای این توافق‌اند و نفتالی بنت پیش‌تر نیز این اقدام را «قیمتی بیش‌ازحد گزاف» برای بازگشت به برجام خوانده بود.

درپی حمله‌های پهپادی و موشکی حوثی‌ها به عربستان سعودی که جمعه، پنجم فروردین‌ماه (۲۵ مارس)، صورت گرفت، ریاض از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست برای محکومیت این حمله نشستی ویژه برگزار کند. عربستان سعودی با اشاره به حمایت حکومت ایران از حوثی‌ها، اعلام کرد حق انجام هر اقدامی را برای حفاظت از خاک خود محفوظ می‌داند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا حمله حوثی‌ها را «اقدامی تروریستی» خواند و بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، ازجمله رهبران کشورهای جهان بودند که این حمله‌ها را محکوم کردند.