سازمان بهداشت جهانی: آمار مبتلایان کرونا در جهان دوباره صعودی شد

لغو محدودیت‌ها در برخی کشورها افزایش شمار مبتلایان را به دنبال داشت

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۱ میلیون مورد جدید ابتلا در هفته اخیر شناسایی شدندـ HECTOR RETAMAL / AFP

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد با وجود کاهش مرگ‌ومیرهای ناشی از ابتلا به کرونا، تعداد مبتلایان در هفته گذشته ۷ درصد بیشتر شد. لغو محدودیت‌ها و بازگشت به شرایط عادی در برخی کشورها مهم‌ترین عامل افزایش موارد جدید ابتلا بود. بر اساس گزارش روز سه‌شنبه ۲۲ مارس سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۱۲ میلیون بیمار جدید در یک هفته شناسایی شدند. درعین‌ حال، آمار مرگ‌ومیر تا ۲۳ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۳۳ هزار مورد در هفته رسید.

آمار ابتلا به کرونا در سراسر جهان کمتر شده بود، اما شیوع نوع عفونی‌تر از سویه اومیکرون و تعلیق مقررات بهداشتی در برخی کشورها، افزایش موارد ابتلا را به دنبال داشت. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و به نقل از سازمان بهداشت جهانی، موارد ابتلا در غرب اقیانوس آرام در حال افزایش است و کشورهای اروپایی نیز در هفته‌های اخیر با افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا روبه‌رو بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هانس کلوگه، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی، با انتقاد از لغو محدودیت‌ها در کشورهای اروپایی گفت که موارد ابتلا به بیماری در بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان افزایش قابل‌توجهی یافته است. در خبری دیگر، وزیر بهداشت بریتانیا نیز به شهروندان این کشور اعلام کرد که خود را برای سویه جدید بیماری آماده کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هنگ‌کنگ نیز در یک موج مرگبار ویروس کرونا گرفتار شده و با وجود جمعیت هفت میلیون نفری، تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آن از چین هم بیشتر بوده است.

سازمان بهداشت جهانی درباره لغو آزمایش‌های ویروس کرونا در برخی کشورها نیز هشدار داد و گفت در صورت انجام نشدن آزمایش، ممکن است بسیاری از موارد ابتلا نادیده گرفته شوند؛ در حالی‌ که ضرورت دارد آمار مبتلایان جدید به‌دقت ارزیابی شود. پزشکان می‌گویند سویه اومیکرون با وجود قدرت سرایت بالا، نسبت به سویه‌های دیگر خفیف‌تر است و در صورتی‌ که افراد واکسن تزریق کنند از آن محافظت خواهند شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان جدید به نوع بی‌۲ (B2) سویه اومیکرون مبتلا شده‌اند.

مایکل رایان، مدیر فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی نیز روز چهارشنبه در یک نشست خبری به این موضوع اشاره کرد و گفت: «گونه بی۲ سویه اومیکرون شدت کمتری نسبت به موج‌های پیشین کرونا دارد.» او افزود: «کشورهایی که تعداد زیادی از جمعیت آسیب‌پذیر خود را واکسینه کرده‌اند، در برابر موج‌های جدید ویروس کرونا مقاوم‌ترند و این از نرخ پایین موارد بستری یا مرگ‌ومیر در این کشورها مشخص است.»

آمارهای جهانی حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۴۷۰ میلیون نفر از جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و آمار قربانیان آن نیز از شش میلیون و ۱۲۸ هزار نفر فراتر رفته است.

 

بیشتر از جهان