فروزِن ۲: اِلسا دگرباش نخواهد بود

کارزار تبدیل اِلسا به یک پرنسس دگرباش سال ۲۰۱۶ به راه افتاد

Disney/Youtube

به دنبال انتشار پیش‌پرده فیلم انیمیشن ( فروزِن ۲) در اوایل امسال، بسیاری بر این باور بودند که شخصیت جدید زن اسرار‌آمیز داستان، می‌تواند پاسخ کمپانی دیزنی به کارزار طرفداران این فیلم برای ساخت اِلسا به عنوان اولین پرنسس دگرباش این استودیو فیلمسازی باشد.

شخصیت بدون نام، که در قسمت اول فیلم فروزِن حضور نداشت، در اولین پیش‌پرده به مدت یک دقیقه و ۲۰ ثانیه دیده می‌شود و تعجب برخی از طرفداران را برانگیخته است که آیا وی از نظر عشقی علاقه‌ای به اِلسا، که صدای ایدینا مِنزِل بر روی این شخصیت صحبت می‌کند، خواهد داشت.

اکنون مشخص شده است که طرفداران این فیلم در اشتباه بودند. ترانه‌سرای این فیلم، کریستین اندرسون لوپز، در گفتگو با «آی‌جی‌اِن» گفت که اِلسا با هیچ یک از شخصیت‌های قسمت جدید این فیلم از نظر عشقی ارتباط نخواهد داشت.

وی گفت: «همانند قسمت اول، اِلسا تنها از جنبه روابط عاشقانه تعریف نشده است. فیلم‌های بسیار زیادی وجود دارند که یک زن را با روابط عاشقانه وی تعریف می‌کنند. این داستانی نیست که ما قصد داشته باشیم آن را در این برهه زمانی تعریف کنیم. آنچه که ما واقعاً می‌خواستیم بگوییم این بود که، اگر شما دارای چنین قدرتی می‌بودید، چطور رشد و تغییر می‌کردید و جایگاه خود را در این دنیا پیدا می‌کردید و جواب‌هایی را به دست می‌آوردید که پیش از این پیدا نشده بودند؟»

در حالی که این گفته حاکی از این است که کمپانی دیزنی ممکن است در قسمت‌های آینده به طور کاملاً باز از همجنس‌گرا بودن اِلسا پرده بردارد، اما این مسئله در فیلم جدید به وقوع نخواهد پیوست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارزار تبدیل اِلسا به نخستین پرنسس دگرباش کمپانی دیزنی سال ۲۰۱۶ به راه افتاد. این کارزار که هشتگ «به اِلسا یک دوست دختر بدهید» را به خود اختصاص داد، امیدوار بود تا این استودیو فیلم‌سازی را تشویق کند تا در فیلم‌های خود نحوه نمایش شخصیت‌های داستان را بهبود دهد.

جنیفر لی، دستیار کارگردان در پاسخ به این کارزار گفت: «من هر چه را که مردم می‌گویند دوست دارم و مردم با فیلم‌های ما فکر می‌کنند».

فیلم فروزِن تاکنون به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از تولیدات سازگار با مسائل دگرباشان در این استودیو فیلم‌سازی مورد تقدیر قرار گرفته است. جاناتان گراف، ستاره فیلم (مایندهانتر) نخستین بازیگر انیمیشن دیزنی است که به طور کاملاً شفاف به عنوان یک هم‌جنس‌گرا نقش عشق مورد علاقه شخصیت اصلی را بازی می‌کند، در حالی که شخصیت اوکِن با بازی کریس ویلیامز، به لطف یک نمای مختصر در فیلم که به نظر می‌رسد شوهر و فرزندان وی باشند، به طور حتم بارزترین شخصیت دگرباش این استودیو است.

فیلم انیمیشن فروزِن ۲ در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹، بر روی پرده سینماهای انگلستان خواهد رفت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فیلم