زنان نوجوان هندبال ایران به رقابتهای جهانی راه یافتند

تیم ایران در سومین مسابقه خود هند را ۲۵-۲۴ شکست داد

تیم ملی هندبال زنان نوجوان ایران - عکس از ایرنا

روز دوشنبه، یکم فرودین (۲۱ مارس)، تیم هندبال زنان نوجوان ایران با پیروزی در برابر هند، راهیابی به رقابت‌های جهانی هندبال زنان در رده نوجوانان را تضمین کرد. 

تیم ایران در سومین مسابقه خود در این رقابت‌ها در حالی در برابر هند قرار گرفت که در دو مسابقه نخست در برابر ازبکستان و قزاقستان به پیروزی رسیده بود. این مسابقه با نتیجه ۲۵-۲۴ به سود تیم ایران پایان یافت.

آخرین مسابقه تیم ایران با سوریه در روز چهارشنبه سوم فرودین انجام می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نهمین دوره جام قهرمانی هندبال زنان آسیا در رده سنی نوجوانان، در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و دو تیم نخست این رقابت‌ها، به رقابت‌های جهانی این رشته راه می‌يابند. در مسابقات این دوره قهرمانی آسیا که از ۲۷ اسفند آغاز شد، تیم‌های ایران، سوریه، ازبکستان، قزاقستان، و هند با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

در حال حاضر تیم ایران با ۶ امتیاز از ۳ بازی در جایگاه نخست قرار دارد. ازبکستان با ۲ امتیاز از ۲ بازی دوم است. تیم‌های قزاقستان (با یک بازی)، هند (با دو بازی) و سوریه (بدون هیچ بازی)، بدون هیچ امتیازی در ته جدول قرار دارند. 

پیش‌تر نیز تیم هندبال زنان ایران در رده جوانان توانست در شانزدهمین دوره مسابقات جوانان آسیا که از ۱۶ تا ۲۲ اسفند در قزاقستان برگزار شد، با ایستادن بر سکوی دوم، به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در اسلوونی راه یابد.

بیشتر از ورزش