اسپانیایی‌ها در نیمه‌نهایی تنیس مسترز ایندیان ولز

نادال باید به مصاف دیگر اسپانیایی حاضر در این رقابت‌ها، کارلوس آلکاراس جوان برود

رافائل نادال، مرد شماره چهار تنیس جهان و دارنده ۲۱ عنوان گرند اسلم - AFP

رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز در مرحله یک‌چهارم نهایی مردان پیگیری شد و اسپانیایی‌ها در نیمه‌نهایی باید با یکدیگر روبرو شوند.

رافائل نادال، مرد شماره چهار تنیس جهان و دارنده ۲۱ عنوان گرند اسلم از نسل گذشته باید به مصاف دیگر اسپانیایی حاضر در این رقابت‌ها، کارلوس آلکاراس جوان از نسل جدید برود. نادال در مرحله یک‌چهارم نهایی با عبور از نیک کیریوس استرالیایی، به سختی خود را در جمع چهار بازیکن پایانی این رقابت‌ها قرار داد.

نادال ۲ بر ۱ و با نتایج ۷-۶، ۵-۷ و ۶-۴ در مسابقه‌ای که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، حریف حاشیه‌ساز و استرالیایی خود را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.

او که سه دوره در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است، حالا برای رسیدن به فینال باید مقابل آلکاراس، هموطن جوان و پرانگیزه خود قرار بگیرد. این دومین بار است که این دو تنیس‌باز مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند؛ نخستین بازی آن‌ها در رقابت‌های مسترز مادرید در سال گذشته بود که نادال به راحتی آلکاراس را مغلوب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال معتقد است که آلکاراس تمام ابزار مناسب ازجمله علاقه، استعداد و فیزیک مناسب برای تبدیل‌شدن به یک بازیکن بزرگ را دارد.

آلکاراس نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی با پشت سر گذاشتن مدافع عنوان قهرمانی مسابقات یعنی کمرون نوری بریتانیایی به این مرحله از مسابقات راه پیدا کرد.

آلکاراس در این مسابقه به راحتی و در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۳-۶ از سد مرد شماره یک تنیس بریتانیا عبور کرد و حالا باید یکی از مهمترین مسابقات دوران ورزشی خود را مقابل مرد شماره یک اسپانیا برگزار کند.

این نخستین بار است که آلکاراس در جمع چهار تنیس‌باز پایانی یک رقابت تنیس مسترز قرار می‌گیرد. او همچنین بعد از آندره آغاسی در سال ۱۹۸۸ با ۱۸ سال سن، جوان‌ترین تنیس‌بازی است که به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس ایندیان ولز راه پیدا کرده است.

در قسمت زنان نیز مدافع عنوان قهرمانی پائولا بادوسا از اسپانیا مقابل ماریا ساکاری، زن شماره شش تنیس جهان از یونان قرار گرفت که در نهایت بازی را ۲ بر ۱ با نتایج ۶-۲، ۴-۶ و ۶-۱ واگذار کرد و از رسیدن به فینال رقابت‌ها باز ماند.

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی قسمت زنان، ایگا اشویانتک از لهستان موفق شد با نتیجه دو بر صفر زن شماره یک سابق تنیس جهان، سیمونا هالپ از رومانی را مغلوب کند و راهی دیدار پایانی مسابقات شود.

بیشتر از تنيس