اختتامیه جشنواره زمستانی العلا با ترانه‌های محبوب لایونل ریچی

این ستاره بین‌المللی، بازیگر، ترانه‌سرا و تولید‌کننده موزیک در فروردین ماه ۱۳۹۸ نیز در فستیوال زمستانی طنطورا در العلا، ترانه‌ اجرا کرده بود

لایونل ریچی، خوانند مشهور در جهان عرب جمعه شب، ۲۷ اسفندماه در اختتامیه فستیوال زمستانی طنطورا برای دومین بار در مرایا، بزرگترین ساختمان آینه‌ای جهان در شهر العلا در عربستان سعودی زیباترین‌ ترانه‌هایش را اجرا کرد.

لایونل ریچی و ترانه‌های او و به‌ویژه آهنگ معروف «Hello»، در کشورهای عربی حوزه خلیج‌‌فارس و البته عراق بسیار معروف‌اند. جان برمن، خبرنگار ای‌بی‌سی در سال ۲۰۰۶ پس از حمله آمریکا به عراق، نوشته بود که حتی مردان جاافتاده در بغداد هم با شنیدن نام ریچی، چشمانشان پر از اشک می‌شود. ریچی ضدجنگ است، همواره از صلح سخن می‌گوید و مردم را به دوست‌داشتن دعوت می‌کند. ریچی در مراکش، امارات متحده عربی، مصر و لیبی هم کنسرت داشته است و همواره با اقبال مخاطبان در خاورمیانه و جهان عرب رو‌به‌رو بوده است.

لایونل ریچی در بین ایرانیان نیز محبوب است و با شماری از چهره‌های سرشناس مانند ابی، علی دایی و اندی عکس یادگاری گرفته است. ریچی در همان سالنی ترانه‌هایش را اجرا کرد که دو سال قبل خوانندگان ایرانی در شب ایران فستیوال طنطورا، ترانه خوانده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کنسرت ریچی در العلا که همه بلیت‌های آن از قبل فروخته شده بود، تماشاگران از کشورهای مختلف از عربستان و امارات متحده عربی تا لبنان و فرانسه و بریتانیا حضور داشتند. آنچه بیش از هرچیز در این کنسرت یک ساعت‌و‌نیمه جلب توجه می‌کرد، حضور پرشمار زنان و آشنایی اغلب تماشاگران عرب با زبان انگلیسی بود که ترانه‌های ریچی را با او زمزمه می‌کردند. پروازهای مستقیم پاریس-العلا که ماه گذشته راه‌اندازی شده نیز سهم‌ بزرگی در افزایش شمار تماشاگران فرانسوی داشت که این بار به جای سالن‌های کنسرت در اروپا و آمریکا، در دل منطقه‌ای باستانی و کهن در یکی از تاریخی‌ترین منطقه‌های عربستان سعودی، نظاره‌گر اجرای مشهورترین ترانه‌های یک ابرستاره آمریکایی بودند.

لایونل ریچی بارها در طول اجرای ترانه‌ها از تماشاگران خواست او را همراهی کنند و زنان و مردان حاضر در سالن از جا برخاستند، دست زدند و با ریچی محبوب‌ترین ترانه‌هایش را خواندند تا فضای کنسرت با نورپردازی حرفه‌ای و کیفیت صدای خوب بیش از پیش به نمونه‌های کنسرت‌های ریچی در دیگر کشورهای جهان و غرب تبدیل شود.

ریچی علاوه بر خواندن ترانه محبوب «Hello»، از مایکل جکسون، اسطوره موسیقی تقدیر کرد و آهنگ «ما جهانیم» از همکاری‌های مشترکشان را اجرا کرد.

این خواننده ۷۲ ساله آمریکایی که تا کنون ۱۵۲ میلیون نسخه از آهنگ‌هایش در جهان فروش رفته است و برنده اسکار، گلدن‌گلوب و گرمی درباره موضوعات اجتماعی فعال است و به طور جدی در زمینه مبارزه با سرطان سینه فعالیت می‌کند. ریچی می‌گوید اگر خواننده نمی‌شد، احتمالا معمار یا طراح داخلی بود. او در دهه ۹۰ میلادی برای مدتی به نلسون ماندلا، نخستین رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی در خرید و طراحی لباس‌هایش کمک می‌کرد.

این ستاره بین‌المللی، بازیگر، ترانه‌سرا و تولید‌کننده موزیک در فروردین ماه ۱۳۹۸ نیز در فستیوال زمستانی طنطورا در العلا، ترانه‌ اجرا کرده بود. 

العلا که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است در سال‌های اخیر به قطب فرهنگی و هنری عربستان سعودی تبدیل شده است و شماری از شناخته‌شده‌ترین خوانندگان جهان در فستیوال زمستانی طنطورا حضور داشته‌اند.

بیشتر از موسیقی