تهدید سپاه: باز هم به کردستان عراق حمله می‌کنیم

سخنگوی سپاه: در صورتی که مقام‌های عراقی برای برچیدن دیگر مقرهای اسرائیلی در این کشور اقدام نکنند، بی‌تردید پاسخ خواهیم داد

سازمان ضدتروریسم اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که ۱۲ موشک بالیستیک از ایران به‌سمت اربیل شلیک شده است- ایرنا

در حالی که حمله موشکی سپاه به اربیل عراق واکنش‌های گسترده مقام‌های سیاسی عراق را به دنبال داشت، رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، تهدید کرد که اگر خواسته‌های تهران انجام نشود، سپاه باز هم به کردستان عراق حمله می‌کند.

به گزارش المسیره، او بار دیگر با تکرار ادعاهای سپاه پاسداران مبنی بر حضور مقرهای موساد در خاک کردستان عراق، افزود: «در صورتی که مقام‌های عراقی برای برچیدن دیگر مقرهای اسرائیلی در این کشور اقدام نکنند، در حالی که امنیت ما از این منطقه هدف گرفته شده است، بی‌تردید پاسخ خواهیم داد.»

او بدون در نظر گرفتن حق حاکمیت عراق، ادامه داد: «این حق طبیعی است که هر مقری را که از آن حمله‌ای که امنیت ایران را هدف قرار دهد انجام شود، تخریب کنیم و این یک خط قرمز است.»

سازمان ضدتروریسم اقلیم کردستان عراق بامداد یکشنبه، ٢٢ اسفندماه، اعلام کرد که ۱۲ موشک بالیستیک از «خارج مرزهای عراق و اقلیم کردستان و مشخصا از شرق» به‌ سمت اربیل شلیک شده است. بعدازظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که در آن حمله، «مرکز راهبردی توطئه و شرارت» مرتبط با اسرائيل را هدف قرار داده است.

در حالی‌ که بسیاری ‌از منابع نزدیک به سپاه پاسداران این حمله را واکنشی به کشته‌ شدن دو نیروی سپاه پاسداران در هفته گذشته در سوریه اعلام کرده بودند، المیادین، شبکه تلویزیونی وابسته به گروه حزب‌الله لبنان که از متحدان نزدیک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، آن را پاسخ به حمله پهپادی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در کرمانشاه در تاریخ ۲۵ بهمن‌ عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع خبری المیادین همچنین مدعی شدند که در حمله موشکی یکشنبه، چهار افسر اسرائیلی کشته و هفت تن زخمی شده‌اند که حال چهار نفر از آن‌ها وخیم است. خبرگزاری ایرنا نیز پیش‌تر به‌نقل از «منابع غیررسمی»، نام ۹ نفر از عوامل اسرائیلی را که در این حمله زخمی یا کشته شده‌اند، منتشر کرد؛ اما در آن فهرست، نام‌ها اغلب تنها اسامی کوچک بود که با تمسخر گسترده کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شد. به‌جز منابع نزدیک به جمهوری اسلامی ایران، هیچ منبع خبری دیگر از کشته با مصدوم برجای گذاشتن این حمله خبر نداده است.

به گزارش واشنگتن‌پست، مقام‌های کرد عراقی وجود مقر موساد در اربیل را رد کرده‌اند؛ اما یک مقام آمریکایی با اشاره به گفت‌وگوی خود با همتای عراقی‌اش، به این رسانه گفت محلی که هدف حمله موشکی قرار گرفته، خانه‌هایی را هم که گمان می‌رفت «یک هسته موساد» در آن‌ها فعالیت کند، شامل می‌شده است.