پودل برای نخستین‌بار در ۲۵ سال گذشته جزو محبوب‌ترین سگ‌ها شناخته شد

روز ۱۵ مارس، باشگاه کنل آمریکا رتبه‌بندی سالانه محبوبیت سگ‌ها را در فهرستی شامل ۱۹۷ نژاد منتشر کرد

پودل‌ها از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۲ در صدر فهرست محبوب‌ترین نژادهای سگ قرار داشتند- Getty Images via canva

این روزها سگ‌های نژاد پودل در حال درخششی دوباره‌اند و حالا برای نخستین‌بار بعد از بیش از دو دهه، در بین پنج نژاد برتر سگ‌ها در فهرست محبوب‌ترین سگ‌های باشگاه کنل آمریکا (American Kennel Club) قرار گرفته‌اند.

روز ۱۵ مارس، باشگاه کنل آمریکا رتبه‌بندی سالانه محبوبیت سگ‌ها را در فهرستی شامل ۱۹۷ نژاد منتشر کرد.

بسیاری از بهترین دوستان محبوب انسان، از لابرادور رتریور گرفته تا ژرمن شپرد، دوباره به فهرست ۱۰ نژاد برتر راه یافتند. سگ‌های لابرادور در واقع از سال ۱۹۹۱ که برای اولین‌بار مقام نخست را به دست آوردند، ۳۱ سال است که در رتبه اول این فهرست قرار دارند.

هرچند، این بدان معنا نیست که لابرادورها تنها نژاد پرطرفدارند. امسال پودل‌ها در پی کاهش محبوبیت در گذشته، رسما به فهرست نژادهای محبوب بازمی‌گردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پودل‌ها از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۲ در صدر فهرست محبوب‌ترین نژادها قرار داشتند. آن‌ها به‌تازگی و به‌تدریج دوباره راه خود را به این فهرست باز کرده‌اند و در سال ۲۰۱۳  در رتبه هشتم، و در سال ۲۰۲۰ در رتبه ششم قرار گرفتند.

حالا در جدیدترین آمار باشگاه کنل آمریکا (AKC) پودل‌ها جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند و برای اولین بار از سال ۱۹۹۷  به فهرست پنج رتبه برتر راه یافته‌اند.

از صحنه نمایش گذشته، پودل‌ها می‌توانند سگ‌هایی پرعاطفه هم باشند. به گفته ای‌کی‌سی (AKC)، رابطه پودل‌ها با انسان بسیار «عشقولانه» (lovey-dovey) است و «رابطه خوبی با کودکان» دارند، پس تعجبی ندارد که یکی از نژادهای حیوانات خانگی مورد علاقه آمریکایی‌ها باشند.

بین لابرادورها و پودل‌ها، بولداگ فرانسوی به عنوان دومین نژاد پرطرفدار در ایالات متحده، و گلدن ری‌تریور و ژرمن شپرد در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

بقیه نژادهای سگ در فهرست ۱۰ نژاد برتر امسال عبارت‌اند از: بولداگ، بیگل، روت‌وایلر، پوینتر مو‌کوتاه آلمانی، و داشهوند.

© The Independent

بیشتر از زندگی