بلیت ۲۰۰ هزار تومانی دربی؛ تماشای فوتبال در ورزشگاه هم لوکس شد

افزایش قیمت بلیت در حالی است که صداوسیما همچنان از پرداخت حق پخش بازی‌ها خودداری می‌کند

نودوهشتمین بازی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه، ۲۶ اسفند، ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود - موج

علاقه‌مندان تماشای مسابقه دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در جایگاه اصلی ورزشگاه آزادی باید بلیت‌های ۲۰۰ هزارتومانی خریداری کنند.

نودوهشتمین بازی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه، ۲۶ اسفند، ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

با تصمیم مقام‌های ورزشی ایران، ۲۰ هزار نفر می‌توانند با حضور در ورزشگاه آزادی، این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند وسهم طرفداران هر تیم ۱۰ هزار نفر است.

علاقه‌مندان فوتبال که از مدت‌ها پیش به دلیل همه‌گیری کرونا نتوانسته‌ بودند بازی تیم موردعلاقه خود را از نزدیک تماشا کنند، به محض باز شدن سامانه فروش، برای خرید بلیت اقدام کردند اما رقم‌های نجومی بسیاری از آنان را از تماشای فوتبال در ورزشگاه منصرف کرد. در اسفند ۱۴۰۰، قیمت بلیت جایگاه ویژه ۲۰۰ هزار تومان و بلیت روبه‌روی جایگاه هم ۱۵۰ هزار تومان و تماشای بازی از پشت دروازه و طبقه دوم هم ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاقه‌مندان تماشای فوتبال در ورزشگاه علاوه بر بهای بلیت باید سایر هزینه‌ها مثل حمل‌ونقل و یک وعده غذا را هم در نظر بگیرند. جمع این ارقام معادل چهار تا پنج ماه یارانه‌ای است که دولت به مردم پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در فاصله ۱۲ ساعت پس از شروع فروش بلیت، از مجموع ۲۰ هزار جایگاه قابل‌فروش، حدود هفت هزار بلیت‌ فروش رفت. احتمالا فروش بلیت دربی تا آخر وقت روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند، به پایان می‌رسد.

قیمت‌های جدید بلیت‌های دربی موجی از واکنش‌ها و اعتراض‌ها را در میان علاقه‌مندان فوتبال در پی داشت. پایگاه خبری تابناک با انتقاد از حذف تماشای فوتبال در ورزشگاه از سبد تفریحات مفید و ارزان خانوار، نوشت: «نرخ بلیت دربی ۹۸ به حدی رسیده است که تماشای دربی دیگر برای طبقه ضعیف جامعه مقدور نیست و در واقع این تفریح ارزان سابق هم دیگر در دسترس نوجوانان، کارگران و عاشقان بی‌پول دو تیم قرار ندارد.»

ناظران می‌گویند صداوسیمای ایران به دلیل خودداری از پرداخت حق پخش مسابقه‌ها در گران شدن قیمت بلیت‌ها نقش دارد. اگرچه نمایندگان مجلس یازدهم در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱، صداوسیما را مکلف کردند حق پخش مسابقات را پرداخت کند، گزارش روزنامه فرهیختگان در شهریور ۱۴۰۰ آشکار می‌کند این سازمان که درآمدش از مجموع ۸۰ بازی استقلال و پرسپولیس دست‌کم ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، همچنان از پرداخت حق پخش بازی‌ها امتناع می‌کند.

بیشتر از فوتبال