حذف مدودف از ایندیان ولز و از دست رفتن رتبه نخست جهان

با شکست مدعیان اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها، نادال در بین دیگر بازیکنان شانس بیشتری برای کسب قهرمانی در مسابقات را خواهد داشت

مدودف ست اول را ۶-۴ پیروز شد اما در ست‌های دوم و سوم مقهور نمایش مقتدرانه مونفیس شد - AFP

رقابت‌های تنیس مسترز هزار امتیازی ایندیان ولز در دور سوم پیگیری شد و دنیل مدودف، مرد شماره ۱ تنیس جهان از روسیه، در یک بازی سخت، دو بر یک نتیجه را به گائل مونفیس، تنیس‌باز باتجربه فرانسوی واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مدودف ست اول را ۶-۴ پیروز شد، اما در ست‌های دوم و سوم مقهور نمایش مقتدرانه مونفیس شد و ۶-۳ و ۶-۱ شکست خورد تا از این رقابت‌ها حذف شود. مدودف که دو هفته گذشته عنوان نخست جهان را پس از سال‌ها ثبات و اقتدار جوکو از او گرفته بود، پس از حذف از رقابت‌های ایندیان ولز، این جایگاه را از دست داد و جوکوویچ از دوشنبه هفته آینده دوباره به صدر جدول تنیس‌بازان برتر جهان بازخواهد گشت. البته این فرصت برای تنیس‌باز روس همچنان وجود خواهد داشت تا به صدر جدول برگردد؛ هفته آینده، مسابقات تنیس مسترز میامی برگزار خواهد شد و مدودف در صورت راهیابی به نیمه‌نهایی می‌تواند دوباره در صدر قرار گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شگفتی‌ها در مسابقات تنیس ایندیان ولز ادامه داشت و جنسون بروکسبی، تنیس‌باز جوان و جویای‌نام آمریکایی، کار بزرگی کرد و استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره ۵ تنیس جهان، را دو بر یک مغلوب کرد و به دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها راه یافت. بروکسبی جوان در حالی که ست اول را ۶-۱ واگذار کرده بود، ست دوم را ۶-۳ پیروز شد و بازی را به ست سوم و نهایی کشاند. او در ست سوم نیز ۶-۲ به پیروزی رسید تا به بزرگ‌ترین برد در دوران حرفه‌ای‌ خود دست یابد.

با شکست مدعیان اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها، نادال در بین دیگر بازیکنان شانس بیشتری برای کسب قهرمانی در مسابقات را خواهد داشت. نادال اسپانیایی، مرد شماره ۴ تنیس جهان، در دور سوم رقابت‌ها موفق شد دو بر هیچ دنیل ایوانس بریتانیایی، مرد شماره ۲۹ تنیس جهان، را مغلوب کند و به جمع ۱۶ تنیس‌باز پایانی رقابت‌ها صعود کند.

نادال ست اول را به سختی و با نتیجه ۷-۵ پیروز شد اما در ست دوم کار سختی نداشت و توانست ۶-۳ پیروز شود تا در نهایت برنده این مسابقه باشد. این پیروزی چهارصدمین برد نادال در رقابت‌های تنیس مسترز به حساب می‌آید و او را بالاتر از جوکوویچ و فدرر، در رده اول قرار می‌دهد.

او در دور بعدی رقابت‌ها، باید مقابل رایلی اوپلکا، تنیس‌باز غول‌پیکر آمریکایی قرار بگیرد که او نیز موفق شده است از سد دنیس شاپووالوف کانادایی عبور کند.

بیشتر از تنيس