پلوسی روند تحقیق رسمی برای استیضاح ترامپ را اعلام خواهد کرد

پلوسی می‌ترسد استیضاح، باعث هواداری بیشتر طرفداران‌ ترامپ شود

نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان ایالت متحده - CHIP SOMODEVILLA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان ایالت متحده، قرار است تحقیق رسمی استیضاح از رییس‌جمهور دونالد ترامپ را اعلام کند.

او در این زمینه با همکاران ارشد خود مشاوره کرده و اکنون دموکرات‌های بیشتری علنا اعلام کرده‌اند حامی این تحقیقات هستند که ممکن است منجر به خروج ترامپ از کاخ سفید شود.

این اظهارات در حالی است که آقای ترامپ گفته است متن تماس تلفنی جنجال‌برانگیز را منتشر خواهد کرد. او متهم است در این تماس تلفنی از رییس‌جمهور اوکراین خواسته تا به کارزار انتخاباتی نامزد دموکراتیک ریاست‌جمهوری رقیب، جو بایدن، آسیب بزند.

اقدام خانم پلوسی از این جهت حائز اهمیت است که وی تا کنون مقابل پافشاری همکاران دموکرات برای استیضاح رییس‌جمهور مقاومت کرده بود.

با این وجود، اتهامات اخیر مبنی بر تلاش رییس‌جمهور برای کمک گرفتن از قدرتی خارجی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، باعث شده بسیاری از دموکرات‌ها از این تحقیق حمایت کنند. بیش از ۱۷۰ نماینده از ۲۳۵ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان اکنون حامی استیضاح هستند.

پیش از این، آقای بایدن گفته بود اگر آقای ترامپ با مجلس همکاری نکند و شکایت فرد افشاگر را منتشر ننماید، آنگاه او نیز از طرح استیضاح پشتیبانی خواهد کرد.

در موردی دیگر، آدام شیف، رییس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس، گفت فرد افشاگر - که از قرار معلوم یک افسر اطلاعاتی ایالات متحده است- احتمالا به زودی هفته آينده مدارک خود را به مجلس ارائه خواهد کرد.

این اقدام خانم پلوسی چیزی شبیه قمار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او برای مدت‌هاست که می‌خواهد چنین اقدامی را پی بگیرد ولی اکنون که رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ در حال اوج گرفتن است ممکن است حواس رای‌دهندگان را پرت کند که اکنون نیز تمایل کمی به تحقیقات طولانی دیگری دارند، به‌ویژه که تحقیقات رابرت مولر درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و احتمال توطئه با کارزار انتخاباتی ترامپ دو سال به طول انجامید.

خانم پلوسی همچنین از این می‌ترسد که پیگری استیضاح رییس‌جمهور باعث هواداری بیشتر طرفداران‌اش شود. 

اما به نظر می‌رسد خانم پلوسی خطرهای احتمالی عدم انجام هر گونه اقدامی را بیشتر می‌داند. اکثریت نمایندگان مجلس اکنون موافق استیضاح رییس‌جمهور هستند و او گفته است به نظرش مساله رفتار نامناسب آقای ترامپ در تماس تلفنی با رییس‌جمهور اوکراین چیزی است که شهروندان نیز آن را درک خواهند کرد.

او همچنین باید تحت تاثیر فشار همکاران خویش باشد که از وی خواسته‌اند این لحظه را غنیمت شمارد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent