رسیدن اندی ماری به رکورد ۷۰۰ پیروزی در رقابت‌های تنیس

اندی ماری با رسیدن به این رکورد در جایگاه چهارم این عنوان قرار گرفت

اندی ماری ۳۴ ساله به دلیل جراحی استخوان ران پا به مدت دو سال در رقابت‌های تنیس غایب بود - AFP

رقابت‌های تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ایندیان ولز در صحرای کالیفرنیا کار خود را در دور اول رقابت‌ها آغاز کرد و اندی ماری بریتانیایی که هم‌اکنون در رده ۸۸ تنیس جهان قرار دارد، موفق شد تارو دنیل ژاپنی را ۲ بر ۱ مغلوب کند و تعداد بردهای خود را به عدد ۷۰۰ برساند.

ماری در ست اول مغلوب هنرنمایی این تنیس‌باز ژاپنی شد، اما برگشت فوق‌العاده او به مسابقه باعث شد تا دو ست بعدی را با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ پیروز شود و با برتری در این مسابقه به دور دوم رقابت‌ها برود.

اندی ماری با رسیدن به این رکورد در جایگاه چهارم این عنوان قرار گرفت. راجر فدرر ۴۰ ساله، یکی از اسطوره‌های تنیس دنیا و استاد سوئیسی در رده نخست بیشترین برد در رقابت‌های تنیس قرار دارد‌. او با ۱۲۵۱ برد در صدر این جدول است که تا حدی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد و پس از او نادال اسپانیایی با ۱۰۴۳ برد در رتبه دوم قرار گرفته است. نواک جوکوویچ صرب با ۹۹۱ برد در مکان سوم قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندی ماری ۳۴ ساله به دلیل جراحی استخوان ران پا به مدت دو سال در رقابت‌های تنیس غایب بود. او پیش از شروع رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در سال جاری کار خود را دوباره آغاز کرد و در این مدت نیز نتایج قابل قبولی را به‌دست آورد. ماری در دور دوم رقابت‌های تنیس ایندیان ولز باید به مصاف بوبلیک از قزاقستان برود.

او به‌تازگی نیز دوباره‌ با ایوان لندل، بازیکن مشهور سال‌های دور تنیس و اهل جمهوری چک همکاری خواهد داشت و او را با ‌عنوان مربی جدید خود انتخاب کرده است. لندل که سابقه مربیگری ماری را درگذشته در کارنامه خود دارد، در قهرمانی‌های او در رقابت‌های گرند اسلم سهم مهمی داشت و حالا پس از گذشت نزدیک به ۴ سال دوباره در کنار این تنیس‌باز بریتانیایی خواهد بود.

اندی ماری به‌تازگی اعلام کرده است که در صورت پیروزی و دریافت جوایز، تمامی درآمدهای حاصل از رقابت‌های تنیس را صرف امور خیریه برای کمک به کودکان جنگ‌زده اوکراینی خواهد کرد.

اندی ماری که سفیر یونیسف در کشور بریتانیا است، اعلام کرد که به خاطر شدت گرفتن جنگ در کشور اوکراین، نزدیک به ۷.۵ میلیون کودک در معرض خطر آواره شدن و مرگ قرار دارند و ازاین‌رو تصمیم گرفته است تا با همکاری یونیسف برای آن‌ها لوازم پزشکی فوری و بسته‌های غذایی فراهم کند. همچنین ماری درصدد است تا به کمک یونیسف شرایط آموزش دوباره کودکان آواره را فراهم کند.

بیشتر از تنيس