نماینده ایرلند در پارلمان اروپا: چرا مرگ و ازدواج کودکان افغان را نادیده می‌گیرید؟ 

«پنج میلیون کودک افغان در خطر گرسنگی و مرگ قرار دارند»

کلر دالی، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا، در سخنانی به بی‌توجهی مجامع جهانی به وضعیت کودکان و مردم افغانستان به‌شدت اعتراض کرد و درباره فجایعی همچون گرسنگی و ازدواج کودکان افغان هشدار داد. 

دالی با انتقاد شدید از اینکه در دنیای امروز «بحران انسانی تا این اندازه بی‌اهمیت شده است»، به وضعیت مردم افغانستان اشاره کرد و گفت: «پنج میلیون کودک از سوء‌تغذیه‌ رنج می‌برند و خطر مرگ‌های دردناک آنان را تهدید می‌کند.» 

نماینده پارلمان اروپا با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی ازدواج کودکان افغان در پی گسترش فقر، گفت بسیاری از خانواده‌ها برای اینکه بتوانند زنده بمانند، کودکان خود را می‌فروشند، اما نه در پارلمان اروپا و نه در هیچ‌‎جای دیگری به این موضوع اشاره نمی‌شود.

نماینده پارلمان اروپا جنگ و کشتار غیرنظامیان در اوکراین را یادآور شد و تاکید کرد که نه فقط در این کشور، که در افغانستان نیز ده‌ها هزار شهروند برای اینکه در امنیت باشند و بتوانند غذای خود را تامین کنند، مجبور شدند وطن خود را ترک کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دالی، برخلاف اوکراین، شرایط مردم افغانستان در تلویزیون‌ها پوشش خبری داده نشد و آنان از امدادرسانی‌های بشردوستانه نصیبی نبردند. در اجلاس‌های فوق‌العاده نیز وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار نگرفت. از هیچ هیئت افغانستانی برای حضور و سخنرانی نیز دعوت نشد.

کلر دالی به مردم افغانستان حق داد که متعجب باشند از اینکه چه چیزی بحران انسانی آنان را تا این اندازه بی‌اهمیت کرده است.

او افزود: «آیا به‌خاطر رنگ پوستشان است؟ چون سفیدپوست نیستند؟ اروپایی نیستند؟ یا اینکه مشکلاتشان از اسلحه‌های آمریکایی شروع شد؟ یا به این دلیل که چپاول ثروت ملی کشورشان به دست رئیس‌جمهوری مستبد آمریکا انجام شد نه رئیس‌جمهوری روسیه؟»

او در پایان سخنانش گفت که ریشه همه جنگ‌ها در رفتار شیطانی حکومت‌ها است و همه آنان که قربانی این شرایط می‌شوند سزاوار حمایت‌اند.