چرخش بایدن به سوی مادورو؛ ونزوئلا دو آمریکایی را آزاد کرد

مادورو این گفت‌وگوها را «محترمانه، دوستانه و بسیار دیپلماتیک» توصیف کرد

نیکولاس مادورو، رهبر اقتدارگرای ونزوئلا در کنار همسرش سیلیا فلورس - YURI CORTEZ / AFP

در پی گفت‌وگوهای دیپلماتیک بین نیکولاس مادورو، رهبر اقتدارگرای ونزوئلا، و یک هیئت نمایندگی ایالات متحده، این کشور دو آمریکایی زندانی را آزاد کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، مقام‌های ایالات متحده می‌گویند آزادی این زندانیان با هیچ معامله‌ای برای ازسرگیری خرید نفت از ونزوئلا، قوی‌ترین متحد روسیه در این منطقه، ارتباطی ندارد.

یکی از مقام‌های ایالات متحده در مصاحبه با این روزنامه گفت که آمریکایی‌های آزاد شده گوستاوو کاردناس، یکی از مدیران شعبه آمریکای شرکت نفت دولتی ونزوئلا، و خورخه آلبرتو فرناندزند.

به گفته وکلای فرناندز که یک آمریکایی کوبایی‌تبار است، او به دلیل وارد کردن پهپاد به ونزوئلا در فوریه ۲۰۲۱، به تروریسم متهم شد.

گفت‌وگوها با ونزوئلا که دارای ذخائر عظیم نفتی است، در بحبوحه تحریم‌های ایالات متحده و متحدانش علیه روسیه در پی حمله بی‌دلیل ولادیمیر پوتین به اوکراین صورت گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که هراس از بروز مشکلات عرضه سبب شد قیمت‌ بنزین در پمپ‌بنزین‌های ایالات متحده رکوردشکنی کند، جو بایدن روز سه‌شنبه واردات گاز و نفت از روسیه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ای‌ای‌ای (انجمن خودرو آمریکا)، در روز سه‌شنبه، میانگین قیمت هر گالن بنزین عادی به چهار دلار و ۱۷۳ سنت رسید و رکورد قبلی چهار دلار و ۱۱۴ سنت ثبت‌شده در ژوییه ۲۰۰۸ را پشت سر گذاشت.

بایدن در مورد ممنوعیت واردات نفت از روسیه گفت: «با این قدم فشار بیشتری به پوتین وارد می‌کنیم اما برای ایالات متحده نیز هزینه‌هایی خواهد داشت.»

به گزارش نیویورک تایمز، دست‌کم هشت تبعه دیگر ایالات متحده به اتهام‌های مختلف از تروریسم تا اختلاس، در ونزوئلا پشت میله‌های زندان‌اند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، پیش از این گفته بود هدف از این گفت‌وگوها مذاکره درباره «امنیت انرژی» و اتباع زندانی ایالات متحده است.

مادورو این گفت‌وگوها را «محترمانه، دوستانه و بسیار دیپلماتیک» توصیف کرد و گفت که این مذاکرات ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا هفته پیش گفت:«ونزوئلا نفت دارد و امکان استخراج و خرید آن برای همه سرمایه‌گذاران از آسیا و اروپا گرفته تا ایالات متحده فراهم است.»

صادرات نفت ونزوئلا به ایالات متحده در دولت ترامپ، به علت نقض حقوق بشر در این کشور ممنوع شد.

© The Independent

بیشتر از جهان