بالنسیاگا؛ لغو نمایش به معنای «تسلیم شدن در برابر شیطان» است

طراح این خانه مد در کودکی به عنوان پناهجو در اوکراین زندگی کرد

مردان و زنانی که در میان برف تلوتلوخوران سرها را در برابر باد خم کرده و دارایی‌شان را در کیسه در دست دارند تصویری آشنا در دنیای مد نیست، اما طراح خلاق گرجستانی از صحنه نمایش خود برای نشان دادن همبستگی هنر و انسانیت بهره برده است.

دمنا واسلیا که از سال ۲۰۱۵ در خانه مد بالنسیاگا فعالیت دارد، در جدیدترین نمایش مد پاییز و زمستان ۲۰۲۲ در هفته مد پاریس، تصویری واقعی از مقاومت را نشان داد. نمایش مد پاییز ۲۰۲۲ بالنسیاگا که در روز یکشنبه، ششم ماه مارس برگزار شد، بدون شک همبستگی عمیق این نشان تجاری با اوکراین را به جهان نشان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برف تقلبی بود و کیم کارداشیان از ردیف اول تماشا می‌کرد.

قبل از شروع برنامه، صدای ضبط شده‌ای از دمنا پخش شد که در حال خواندن شعری به زبان اوکراینی بود: «این شعری است که به اوکراین می‌گوید قوی باشد، روی عشق تمرکز کند و پسرانش از آن محافظت خواهند کرد.» همچنین به هر مهمان یک تی‌شرت به رنگ پرچم اوکراین داده شد.

دمنا در سال ۱۹۹۰ در بحبوحه جنگ داخلی گرجستان مجبور به ترک کشورش شد و به همراه خانواده‌اش مدتی را در اوکراین گذراند.

او قبلا در مجموعه بهار ۲۰۱۹ وتمنتس (Vetements) هم نمایی از جنگ و پیامد‌هایش ‌را در کشور مادری‌اش (گرجستان) منعکس کرده بود.

در یادداشتی که روز یکشنبه به همراه یک تی‌شرت به رنگ پرچم اوکراین روی هر یک از ۵۲۵ صندلی تماشاگران گذاشته‌شده بود، لغو نمایش به‌معنای «تسلیم شدن در برابر شیطان» عنوان شده بود.

زمانی که نمایش شش ماه پیش برنامه‌ریزی شد، صحنه برفی به‌عنوان کنایه‌ای در مورد وضعیت بحرانی آب‌وهوای کره زمین در نظر گرفته شد. دمنا درباره تغییر نگاه به ایده صحنه برفی گفت: «آینده هم‌اکنون است - وقتی پیست‌های اسکی دیگر برف ندارند؛ اما پس‌ازآن به دلیل بحرانی که در آن قرار داریم، معنای کاملاً متفاوتی پیدا کرد.»

این خانه مد در حال حاضر تجارت در روسیه را متوقف کرده است و از عملیات برنامه جهانی غذا برای کمک به افرادی که از جنگ فرار می‌کنند حمایت می‌کند.

پس از شروعی آهسته، صنعت مد هم به تحریم‌ها علیه روسیه پیوست. لویی ویتون، دیور، هرمس، شانل، پرادا، گوچی، سن لورن، کارتیه و باربری فروشگاه‌های روسی خود را تعطیل و تجارت آنلاین خود را در این کشور متوقف کرده‌اند.

بیشتر از مُد و زیبایی