سوفیا، ربات عربستانی در همایش شغلی دبی شرکت می‌کند

مشارکت سوفیا، بخشی از تلاش‌ها برای برجسته کردن نقش هوش مصنوعی در آینده صنعت است

سوفیا، اولین ربات در جهان که تابعیت یک کشور را دریافت کرده برای شرکت در یک همایش شغلی به امارت متحده عربی می‌رود.

سوفیا، در ۸ مارس در همایش سالانه حسابرسی منطقه‌ای در دبی حضور خواهد داشت. این ربات انسان نمای هوشمند در یک جلسه تعاملی درباره آینده هوش مصنوعی شرکت خواهد کرد.

انجمن حسابرسان داخلی امارات متحده عربی روز شنبه گفت که مشارکت سوفیا، بخشی از تلاش‌های آن‌ها برای برجسته کردن نقش هوش مصنوعی در آینده این صنعت است.

ربات سوفیا توسط شرکت هانسون روبوتیک (Hanson Robotics) مستقر در هنگ‌کنگ ساخته شده است و تابعیت عربستان سعودی را دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صنایع مختلف به طور فزاینده‌ای از برنامه‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که به‌طور قابل‌توجهی فرآیندها را ساده و خودکار می‌کند، چه به‌صورت مستقل و چه با کمک انسان.

مطالعه‌ای که توسط دانشکده بازرگانی مارشال دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام‌شده است نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی به بهبود کیفیت حسابرسی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. بااین‌حال، تصدیق می‌کند که این فناوری در نهایت جانشین حسابرسان انسانی می‌شود، اگرچه تأثیر آن بر نیروی کار چندین سال طول می‌کشد تا تحقق یابد.

اجلاس حسابرسی منطقه‌ای از ۷ تا ۹ مارس در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود و سوفیا جلسه هوش مصنوعی را در روز دوم برگزار می‌کند. به‌غیراز هوش مصنوعی، این رویداد همچنین بر امنیت سایبری، دیجیتالی کردن امنیت اطلاعات و سایر موضوعات مرتبط حسابرسی متمرکز خواهد بود.

سوفیا با الگوبرداری از آدری هپبورن بازیگر بریتانیایی، نفرتیتی ملکه مصر و همسر مخترع آن، آماندا هانسون، ساخته شد و در اکتبر ۲۰۱۷ تابعیت عربستان را دریافت کرد.

یک ماه بعد، برنامه توسعه سازمان ملل این ربات را اولین قهرمان نوآوری خود نامید، اولین غیرانسانی که عنوان افتخاری سازمان ملل را به خود اختصاص داد.

شرکت هانسون در وب‌سایت خود می‌گوید «سوفیا، ترکیبی منحصربه‌فرد از علم، مهندسی و هنر، یک شخصیت علمی تخیلی ساخته‌شده توسط انسان است که آینده هوش مصنوعی و روباتیک را به تصویر می‌کشد و بستری برای تحقیقات رباتیک و هوش مصنوعی پیشرفته خواهد بود.»

بیشتر از تکنولوژی