جوکوویچ می‌تواند در رولان گاروس بازی کند

جوکو در هفته آینده نمی‌تواند در رقابت‌های تنیس مسترز در کشور آمریکا حضور داشته باشد

جوکو امیدوار است از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های رولان گاروس دفاع کند - Valery HACHE / AFP

رقابت‌های تنیس بر روی زمین‌های خاک رس از چند هفته آینده با رقابت‌های تنیس مسترز مونت‌کارلو در کشور موناکو آغاز خواهد شد. نواک جوکوویچ، مرد شماره دو تنیس جهان که به‌تازگی مقام اول جدول تنیس‌بازان مرد جهان را ازدست‌ داد، امید این را دارد که در این رقابت‌ها حاضر شود. جوکوویچ به خاطر نزدن واکسن کرونا نخستین گرند اسلم سال یعنی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را از دست داد و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

پس‌ازاین موضوع برگزارکنندگان رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه یا همان رقابت‌های رولان گاروس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به بازیکنانی که واکسن کرونا نزده باشند اجازه شرکت در رقابت‌ها را نخواهند داد و دولت فرانسه این قوانین را وضع کرده است.

رقابت‌های مهم دیگری نیز چنین قوانینی را در مسابقات اعمال کردند و جوکو در هفته آینده نمی‌تواند در رقابت‌های تنیس مسترز در کشور آمریکا حضور داشته باشد؛ اما دولت فرانسه به‌تازگی اعلام کرد که در راستای حذف تدریجی محدودیت‌های مربوط به کرونا، قوانین ارائه کارت واکسن برای حضور در اماکن عمومی را از تاریخ ۱۴ مارس لغو خواهد کرد و به همین دلیل جوکو این امید را دارد تا از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های رولان گاروس دفاع کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که برگزارکنندگان این رقابت‌ها نسبت به این موضوع هنوز واکنشی نشان نداده‌اند، اما به نظر می‌رسد مشکل این تنیس‌باز مشهور فعلا برای حضور در فرانسه برطرف شده است. جوکوویچ که به‌تازگی همکاری ۱۵ ساله خود با مربی سابقش، مارین وایدا را قطع کرده است در رقابت‌ها تنیس دبی موفق نبود و در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات مغلوب ییری وسلی از جمهوری چک شد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جوکو در سال ۲۰۱۷ نیز مدتی با وایدا قطع همکاری کرد و بوریس بکر را با عنوان مربی در کنار خود داشت؛ اما پس از افول او در رقابت‌های مختلف دوباره سراغ این مربی اهل اسلواکی رفت و افتخارات زیادی را با این مربی به‌دست آورد. بدین ترتیب تنها ایوانیسویچ، مربی مشهور کروات در کنار جوکوویچ باقی خواهد ماند.

اما خبرها برای استاد سوئیسی و هواداران او چندان رضایت‌بخش نیست. راجر فدرر یکی از اسطوره‌های تنیس دنیا که مدتی است دوران نقاهت و بازتوانی پس از عمل جراحی دوباره زانوی خود را پشت سر می‌گذارد تصمیم دارد تا خود را برای رقابت‌ها تنیس ویمبلدون آماده کند؛ اما سورین لوتی یک از دوستان صمیمی و مربیان فدرر معتقد است که این تنیس‌باز ۴۰ ساله نمی‌تواند به موقع خود را برای حضور در رقابت‌ها تنیس ویمبلدون آماه کند.

او معتقد است مشکلات زانوی فدرر تا حدی برطرف شده است و او در حال تمرینات بدن‌سازی با دستگاه است و به‌زودی تمرینات سبک بدن‌سازی در زمین را شروع می‌کند. او می‌گوید علاوه بر برطرف شدن مشکل زانو، فدرر باید کل بدن خود را تقویت کند و این موضوع زمان‌بر است. در ورزش هیچ‌چیز غیرممکن نیست، اما اتفاق حضور او در رقابت‌های ویمبلدون بسیار دشوار خواهد بود.

بیشتر از تنيس