جانشین فرمانده کل سپاه: پاسداری از انقلاب مکان و موضوع نمی‌شناسد

علی فدوی، حضور مداخله‌جویانه سپاه در کشورهای دیگر را با عنوان دفاع از انقلاب تایید کرد

عکس از سایت رهبر جمهوری اسلامی

علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه، حضور نظامی این سازمان در خارج از مرزهای ایران را تایید کرد و گفت: «هر موضوعی که انقلاب با آن مواجه شود، پاسداری از آن از واجبات است.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان زیرمجموعه رهبر جمهوری اسلامی ایران است که در سال‌های پس از انقلاب، قدرت و ثروت بسیاری کسب کرده و تقریبا در تمامی حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به نیروی مسلط در جامعه بدل شده است. 

ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ میلادی سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد. اقدام‌های تحریک‌آمیز و مداخله‌جویانه سپاه پاسداران در کشورهایی همچون سوریه، یمن، لبنان و عراق بارها اعتراض شهروندان این کشورها را به دنبال داشته است اما مقام‌های این سازمان می‌گویند، برای «دفاع از انقلاب و اسلام» حضور خارجی خود را گسترش خواهند داد. 

علی فدوی، نیز در سخنان روز جمعه خود با تکرار مواضع پیشین سپاه پاسداران، از حضور نظامی ایران در سوریه دفاع کرد و مدعی شد که حکومت ایران در «توطئه‌های دشمنان» پیروز شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با دفاع از درگیری نظامی در «خانه دشمن» گفت: «ما خیلی سریع اول در خارج از خاک خود با دشمن متجاوز جنگیدیم و این را به هزاران کیلومتر دورتر از خانه‌های خودمان توسعه دادیم و این مهم همچنان ادامه دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی فدوی، حمایت جمهوری اسلامی ایران از شبه‌نظامیان حوثی را به طور تلویحی تایید کرد و گفت: «در دوردست‌هایی که نفس انقلاب و پاسداران به آن‌ها خورده، آنان نیز مانند ما عمل می‌کنند.»

درحالی‌که جامعه جهانی، شبه‌نظامیان حوثی را به دلیل کشتار غیرنظامیان در این کشور محکوم کرده‌اند، جانشین فرمانده کل سپاه با دفاع همه‌جانبه از آن‌ها گفت: «الان حدود هفت سال است که همه مستکبرین عالم با یمن می‌جنگند ولی آن‌ها هر روز شکست خورده‌اند.»

علی فدوی در ادامه سخنان خود قدرت «ولایت‌فقیه» و «سپاه» را در جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و گفت که این دو «عامل اساسی» مانع پیروزی «دشمنان» بوده‌اند.

او در ادامه به هدف روح‌الله خمینی برای تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت که این سازمان برای «پاسداری از انقلاب و دستاوردهایش» تاسیس شده است.

فدوی با بیان اینکه علی خامنه‌ای، سپاه پاسداران را «فرماندهی» می‌کند، گفت که «موارد بی‌شماری» وجود دارد که پاسداران باید به میدان بروند و در صحنه حضور یابند. 

او در باره اینکه سپاه‌ پاسداران در چه مواردی خود را موظف به حضور در میدان می‌داند، توضیح بیشتری ندارد اما بررسی عملکرد سپاه پاسداران در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مداخله نظامی در امور دیگر کشورها و حمایت از شبه‌نظامیان و ارسال تجهیزات جنگی برای آن‌ها امنیت منطقه خاورمیانه را به خطر انداخته است.