خیانت و خیلی چیزهای دیگر: دلیل ملیندا گیتس برای طلاق

بیل گیتس شش سال پس از ازدواج با ملیندا، با یکی از کارمندان زن مایکروسافت رابطه داشت

طلاق پس از ۲۷ سال زندگی مشترک، سه فرزند و پایه‌گذاری بزرگترین بنیاد خیریه جهان-Ludovic MARIN / AFP

ملیندا گیتس برای نخستین بار پس از طلاق از بیل گیتس درباره مسائلی که پشت سر گذاشته صحبت کرد و گفت که خیانت این میلیاردر در سال ۲۰۰۰ منجر به پایان زندگی مشترک ۲۷ ساله آن‌ها شد.

 ملیندا گیتس برای اولین بار در مصاحبه‌ای با گیل کینگ، مجری برنامه صبحگاهی شبکه سی‌بی‌اس از پشت پرده طلاق خود از بیل گیتس، بنیان‌گذار میلیاردر مایکروسافت، صحبت کرده است.

 این زن ۵۷ ساله با اعلام جدایی‌اش از بیل گیتس در می ۲۰۲۱ پس از ۲۷ سال زندگی مشترک، جهان را شوکه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا او پس از سکوتی یک ساله درباره برخی از دلایل این جدایی صحبت کرده است از جمله در مورد رابطه عاشقانه همسرش با زنی دیگر. سال گذشته فاش شد که بیل در سال ۲۰۰۰، شش سال پس از ازدواج او و ملیندا، با یکی از کارمندان زن مایکروسافت رابطه‌ای خارج از ازدواج داشته است.

ملیندا در صحبت با گیل در مورد اینکه چگونه این خیانت ممکن است به طلاق آن‌ها کمک کرده باشد، اعتراف کرد که او و بیل تلاش کردند تا این خیانت را پشت سر بگذارند، اما در نهایت اعتمادی که از میان رفته بود دیگر بازسازی نشد.

ملیندا علیرغم اینکه می‌دانست طلاق تنها گزینه باقی مانده برای اوست، اعتراف کرد که از این جدایی ویران شده است، زیرا در بیشتر دوران ازدواجشان معتقد بودند که این رابطه تا آخر عمر ادامه خواهد داشت: «فکر می‌کنم واقعا مهم است که این را بگویم، من چندین روز اشک ریختم، منظورم روزهایی است که به معنای واقعی کلمه روی فرش روی زمین دراز می‌کشیدم... فکر می‌کردم که چطور ممکن است؟ چگونه می‌توانم برخیزم؟ چطور می‌خواهم ادامه دهم؟ ... در نهایت سفر به سوی شفا را آغاز کردم.»

 این مصاحبه که اولین باری است که ملیندا به طور علنی به جدایی خود از بیل می‌پردازد، ۱۰ ماه پس از اینکه زوج سابق اعلام کردند که در حال جدایی هستند و تنها هفت ماه پس از نهایی شدن توافقنامه طلاق ۱۳۰ میلیارد دلاری آن‌ها انجام شد.

در حالی که بیل و ملیندا در مورد آنچه باعث جدایی آن‌ها شد سکوت کرده‌ بودند، تنها چند هفته پس از اعلام آن‌ها، بنیان‌گذار مایکروسافت با چندین اتهام مبنی بر رفتار نامناسب با کارمندان زن در شرکت فناوری خود مواجه شد.

ملیندا گیتس در این مصاحبه از همسر سابقش بیل گیتس به خاطر ملاقات چندباره با جفری اپستین، سرمایه‌دار متهم به جنایات جنسی کودکان که در سال ۲۰۱۹ در انتظار محاکمه خودش را در زندان کشت، انتقاد کرد.

او گفت یک‌بار با این مرد ملاقات کرده است و درباره آن گفت: «می‌خواستم ببینم این مرد کیست و از همان لحظه‌ ورود، پشیمان شدم.»

هنگامی‌که خبرنگار سی‌بی‌اس از او پرسید که آیا رابطه همسرش با اپستین نقشی در طلاق آن‌ها داشته است ملیندا، گفت که این یکی از «بسیاری چیزها» است که در طلاق آن‌ها نقش داشته است.

گیتس که مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ تاسیس کرد و دارای ثروتی بالغ بر ۱۲۹ میلیارد دلار است، در سال ۲۰۰۰ از سمت مدیرعاملی این شرکت کنار رفت و گفت که می‌خواهد بر بنیاد خیریه خود تمرکز کند.

ملیندا هم به شدت درگیر مبارزه برای برابری جنسیتی است و در ژوئن ۲۰۲۱ متعهد شد که بنیاد گیتس ۲٫۱ میلیارد دلار را در طول پنج سال صرف این هدف کند؛ یکی از بزرگ‌ترین تعهداتی که این سازمان در بیش از دو دهه انجام داده است.

به نظر می‌رسید که تعهد ملیندا که به فعالیت‌های بشردوستانه شهره است، پیام روشنی را در مورد جدایی او از همسر سابقش بیان می‌کرد. ملیندا از مدت‌ها پیش بر این موضوع تاکید داشت که برابری جنسیتی به عنوان اولویت اصلی بنیاد گیتس باشد، درحالی‌که بیل در عوض ریشه‌کنی فلج اطفال و توسعه واکسن‌ها را در اولویت قرار داده بود.

بیشتر از زندگی