صدراعظم آلمان: توافق جدید هسته‌ای با ایران نمی‌تواند بیش از این به تاخیر افتد

نخست‌وزیر اسرائیل در نشست خبری با صدراعظم آلمان: مسئولیت اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای، بر دوش ماست

اولاف شولتس در نشست خبری مشترک با نفتالی بنت، گفت امیدوار است به‌زودی شاهد دستیابی به توافقی در وین برای احیای برجام باشد۰GIL COHEN-MAGEN / POOL / AFP

روز چهارشنبه، ۲ مارس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در نخستین سفر رسمی خود به اسرائیل در آن مقام، تاکید کرد که توافق جدید هسته‌ای با ایران نمی‌تواند بیش از این به تاخیر افتد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتس در نشست خبری مشترک با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت امیدوار است به‌زودی شاهد دستیابی به توافقی در وین برای احیای برجام باشد.

دور هشتم مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به پیروی کامل از تعهدات خود در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، با حضور سایر اعضای برجام، از اواخر نوامبر سال گذشته میلادیدر وین آغاز شد.

شولتس با بیان این که «اکنون زمان تصمیم‌گیری است»، افزود که آن روند نباید و نمی‌تواند بیش از این به تاخیر افتد و وقت آن است که سرانجام با برخی چیزها که ارائه‌دهنده یک راه حل خوب و منطقی‌اند موافقت شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توییتر فارسی دفتر نخست‌وزیر اسرائیل نیز بخش‌هایی از اظهارات نفتالی بنت را منتشر کرد که گفته است «مسئولیت اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای، بر دوش ماست.»

او گفت: «امکان این که قراردادی امضا شود که به ایران اجازه دهد ظرف چند سال سانتریفیوژهای بسیاری نصب کند، برای ما مورد قبول نیست.»

آقای بنت افزود: «مسئولیت اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای بر دوش ماست و غیرممکن است که (جمهوری اسلامی ایران) سلاح هسته‌ای به‌دست آورد؛ نه در دوره ما و نه هرگز.»

نخست وزیر اسرائیل که کشورش از ابتدا مخالف برجام بود و اکنون نیز منتقد مذاکرات جاری برای احیای آن توافق است، پیش‌تر، از کلیات توافق احتمالی در وین ابراز نگرانی کرده بود.

نفتالی بنت روز چهارشنبه تاکید کرد که اسرائیل «با نگرانی گفت‌وگوهای وین را دنبال می‌کند»، و هشدار داد که «اسراییل می‌داند چطور از خود دفاع و امنیت و آینده خود را تضمین کند».