عربستان سعودی نخستین بیمارستان مجازی را راه‌اندازی کرد

 بیماران این بیمارستان دیگر نیازی به سفر به مناطق مختلف کشور برای معاینه شدن توسط پزشکان متخصص نخواهند داشت

وزارت بهداشت عربستان سعودی، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای روزآمد کردن بخش مراقبت‌های بهداشت و سلامت، اولین بیمارستان مجازی این کشور را راه‌اندازی کرد.

 بیمارستان مجازی صحه (SVH) با یک شبکه زنده و مستقیم رو به رشد از ۱۳۰ بیمارستان در ارتباط با هم در نوع خود بزرگ‌ترین بیمارستان در جهان است. تنها بیمارستان مجازی دیگری که با آن رقابت می‌کند با ۴۳ بیمارستان مرتبط در ایالات‌متحده قرار دارد.

فهد الجلاجل، وزیر بهداشت عربستان، در مراسم راه‌اندازی این بیمارستان در ریاض شرکت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 بیماران این بیمارستان دیگر نیازی به سفر به مناطق مختلف کشور برای معاینه شدن توسط پزشکان متخصص نخواهند داشت و همچنین ساعات پذیرش توسط پزشک به ساعت‌های ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر محدود نخواهد بود.

به گفته مقامات بیماران اکنون می‌توانند نظرهای پزشکی دوم و سوم را هم در همان اتاق مشاوره دریافت کنند.

برخلاف تماس‌های ویدیویی ساده با پزشکان، بیمارستان صحه به بیماران این امکان را می‌دهد تا از بیمارستان محلی خود بازدید کنند و در یک جلسه بالینی ویدیویی زنده با متخصصان برتر از سراسر عربستان حضور یابند. در طول جلسه، علائم حیاتی را می‌توان به‌صورت لحظه‌ای به اشتراک گذاشت، همچنین آزمایش‌ها و عکس‌برداری با اشعه ایکس نیز قابل انجام است و می‌توان نتایج آن‌ها را با شبکه متخصصان به اشتراک گذاشت.

با کمک این بیمارستان مجازی مداخلات اورژانسی و مشاوره زنده و مستقیم با متخصصان برتر را می‌توان به‌صورت شبانه‌روزی ارائه کرد، همچنین کارکنان جوان محلی را در برخورد با موارد پیچیده راهنمایی کرد.

این بیمارستان دوازده تخصص اصلی و بیش از ۳۵ تخصص فرعی را پوشش می‌دهد، ازجمله پیگیری‌های بیمارستانی در خانه که در آن بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، با آسودگی از خانه خود می‌توانند با پزشکان در ارتباط باشند.

معاینه مجازی، استفاده از بسترهای آنلاین و خدمات پزشکی از راه دور در دو سال گذشته، در پی شیوع همه‌گیری در سراسر جهان گسترش پیداکرده است.

 معاینه‌های مجازی هم دسترسی بیمار به پزشک را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند و هم از کادر درمان دربرابر بیماری محافظت می‌کند. در جریان همه‌گیری هزاران نفر از کادر درمان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و ده‌ها هزار نفر بستری و یا مجبور به ترک کار شدند.

بیشتر از جهان