محدودیت سنی و مجوز کار: قانون جدید بریتانیا برای تزریق بوتاکس

زمان آن رسیده است که به آسیب‌هایی که عمل‌های زیبایی ناموفق می‌تواند داشته باشد فکر کنیم

خبرنگاران تایمز متوجه شدند که آرایشگران به زنان پیشنهاد تزریق بوتاکس در «بازار سیاه»  می‌دهند-CANVA

پس از افزایش «غیرقابل‌قبول» گزارش‌های صدمه‌های جسمی عمل‌های زیبایی در بریتانیا، افرادی که بوتاکس یا پرکننده‌ها را تزریق می‌کنند، باید طبق قوانین جدید مجوز داشته باشند.

پس از هشدار وزیر بهداشت بریتانیا درباره افزایش موارد صدمات جسمی مربوط به تزریق بوتاکس، مقامات بریتانیا در نظر دارند تا قوانین جدیدی دراین‌باره وضع کنند. ساجد جاوید گفت «افراد زیادی از نظر روحی و جسمی آسیب‌دیده‌اند.»

هدف این طرح صدور مجوز، ایجاد استانداردهای منسجمی است که افرادی که روش‌های زیبایی غیر جراحی انجام می‌دهند، باید رعایت کنند و همچنین استانداردهای بهداشتی و ایمنی را برای مکان‌هایی که این تزریق‌ها در آنجا انجام می‌شود را هم تعیین می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر بهداشت بریتانیا گفت بیشتر کسانی که در تجارت زیبایی هستند در مورد ایمنی بیمار "روش‌های خوب " را دنبال می‌کنند، اما «زمان آن رسیده است که به آسیب‌هایی که عمل‌های زیبایی ناموفق می‌تواند داشته باشد فکر کنیم.»

اظهارنظر وزیر بهداشت پس‌ازآن صورت گرفت که گزارشی درباره اعمال جراحی یا تزریقات زیبایی در نشریه تایمز منتشر شد.

پس‌ازاینکه خبرنگاران تایمز متوجه شدند که آرایشگران پیشنهاد تزریق بوتاکس در «بازار سیاه» را به زنان می‌دهند، تحقیقاتی را آغاز کردند.

این نشریه در گزارشش خود آورده است: «افرادی بدون صلاحیت پزشکی حرفه‌ای از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن زنان و دختران استفاده کرده و تظاهر می‌کنند این درمان‌ها بی‌خطر بوده و ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد. بسیاری از محصولاتی استفاده می‌کنند که در بریتانیا بررسی‌های ایمنی را طی نکرده‌اند. استفاده از مواد غیراستاندارد افراد را در معرض خطر بدشکلی مادام‌العمر قرار می‌دهد.«

وزیر بهداشت بریتانیا تاکید کرد تمام تلاش خود را برای محافظت از بیماران در برابر آسیب‌های احتمالی انجام خواهد داد. او از افرادی که می‌خواهند ظاهر خود را تغییر دهند «تا در مورد تأثیر آن بر سلامت جسمی و روانی خود فکر کنند و مطمئن شود که از یک فرد متخصص با روش معتبر، ایمن و واجد شرایط خدمات بگیرند.»

ماریا کالفیلد، وزیر «ایمنی بیمار و مراقبت‌های اولیه» گفت انتشار تصاویر آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی منجر به افزایش تقاضا برای بوتاکس و پرکننده‌ها شده است و متعاقباً تعداد افرادی که از عواقب اعمال بد انجام شده رنج می‌برند، افزایش یافته است.

این قانون همچنین انجام چنین تزریق‌هایی را برای افراد زیر ۱۸ سال غیرقانونی می‌کند و تبلیغات ازجمله رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات توسط افراد مشهور و تأثیرگذار را برای اعمال زیبایی که افراد در آن گروه سنی را هدف قرار می‌دهند ممنوع می‌کند.

بیشتر از زندگی