تور جهانی خانواده سلطنتی به مناسبت هفتاد سالگی سلطنت ملکه

مجموعه سفرهای جوبیلی (سالگرد خاص) از قدیم برای گرامیداشت سالگردهای مهم سلطنت علیاحضرت برگزار شده است

ملکه الیزابت دوم، اولین حکمرانی است که مدت‌زمان ۷۰ سال سلطنت بریتانیا را از آن خود کرده است - Daniel LEAL / AFP

کاخ باکینگهام اعلام کرد اعضای فعال خانواده سلطنتی به مناسبت ۷۰سالگی سلطنت ملکه، امسال به تور دور دنیا می‌روند.

کسانی که به این تور می‌روند شامل شاه آینده و همسرش (ملکه)، شاهزاده ولز، دوشس کورنوال و دوک و دوشس کمبریج می‌شود.

ارل، کنتس وسکس و شاهدخت سلطنتی نیز قرار است به سفرهایی بروند.

مجموعه سفرهای جوبیلی (سالگرد خاص) از قدیم برای گرامیداشت سالگردهای مهم سلطنت علیاحضرت برگزار شده است.

شاهزاده چارلز و کامیلا از ۲۳ تا ۲۵ مارس راهی جمهوری ایرلند خواهند شد.

شاهزاده ویلیامز و کیت میدلتون به طولانی‌ترین سفر این تورها خواهند رفت و از ۱۹ تا ۲۶ مارس به منطقه کارائیب سفر خواهند کرد و در بلیز، جامائیکا و باهاماس گشت‌و‌گذار خواهند کرد.

شاهدخت آن از ۱۱ تا ۱۳ آوریل از پاپوآ گینه‌ نو دیدار خواهد کرد و کوچکترین فرزند ملکه، شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی رای-جونز از ۲۲ تا ۲۸ آوریل به آنتیگوآ و باربودا، گرنادا، سنت لوسیا و سنت وینسنت و گرنادین‌ها خواهند رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه که اخیرا به کووید مبتلا شد، روز ۶ فوریه ۷۰سالگی سلطنتش را جشن گرفت و اولین حکمران بریتانیا شد که ۷۰سال حکومت کرده است.

این ملکه ۹۵ ساله چند سال پیش اعلام کرد دیگر به سفر خارجی نخواهد رفت و این وظیفه را به سایر اعضای خانواده‌اش واگذار کرد. البته هنوز قطعی نشده است که به سفر دور بریتانیا خواهد رفت یا نه.

آخرین باری که اعضای خانواده سلطنتی برای گرامیداشت یکی از سالگردهای مهم سلطنت به تور دور دنیا رفتند سال ۲۰۱۲ و در سالگرد ۶۰‌سالگی سلطنت ملکه بود.

علیاحضرت برای گرامیداشت شصتمین سالگرد سلطنتش به همراه دوک مرحوم ادینبرو به سفر دور بریتانیا رفتند و سایر اعضای خانواده سلطنتی نیز به باقی کشورهای مشترک‌المنافع سفر کردند.

آن زمان شاهزاده هری هنوز از اعضای فعال خانواده سلطنتی بود و به بلیز، جامائیکا و باهاماس سفر کرد. او در سال ۲۰۲۰ به همراه همسرش، مگان مارکل از مسئولیت‌های سلطنتی کناره گرفت.

دوک یورک نیز در شصتمین سالگرد سلطنت مادرش هنوز از اعضای فعال این خانواده بود و به توری هفت روزه در کشور هندوستان رفت تا از دهلی‌نو، کوهیما، بمبئی، کلکته، چنای و بنگلور دیدن کند.

شاهزاده اندرو در نوامبر ۲۰۱۹ پس از مصاحبه فاجعه‌بارش با بی‌بی‌سی درباره دوستی‌اش با جفری اپشتاین که متهم به آزار جنسی شده بود از عرصه عمومی کناره گرفت.

ویرجینیا گیفر، دوک یورک را به آزار جنسی در ایالات متحده و وقتی زیر سن قانونی بود متهم و از او شکایت کرد. شاهزاده اندرو تمام اتهام‌ها را رد کرد. او روز ۱۶ فوریه امسال با گیفر بر سر پرداختن مبلغ ۱۰ میلیون پوند به توافق رسید.

© The Independent

بیشتر از جهان