در بحبوحه بحران اوکراین، کره شمالی یک پرتابه ناشناس شلیک کرد

کره شمالی از توجه جهان به جنگ روسیه با اوکراین استفاده کرده است تا موشک‌های دوربرد خود را آزمایش کند

این آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ درحالی است که مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن به بن‌بست خورده است- AFP

ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی یک پرتابه ناشناس به سمت شرق دریای ژاپن شلیک کرده است. این اقدام پس از آن انجام شد که کره شمالی هفت دور آزمایش موشکی از جمله پرتاب یک موشک بالستیک میان‌برد در ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) انجام داد. پرتاب صبح یکشنبه، دهم اسفندماه، هشتمین نمایش قدرت رژیم کیم جونگ اون در سال جاری میلادی است.

ماه گذشته، کره شمالی اعلام کرد که در حال لغو تعلیق سال‌ها آزمایش‌های موشکی دوربرد و هسته‌ای است. تصمیمی که نشان می‌دهد این کشور ممکن است در ادامه دست به اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری بزند.

انجام این آزمایش‌ها در حالی از سوی پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد که مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن به بن‌بست خورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پرتاب روز یکشنبه یک ماه پس‌ازآن انجام شد که کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد Hwasong-12 را شلیک کرد که بزرگ‌ترین موشک شلیک شده از سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. در بحبوحه توقف مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با ایالات متحده، کره شمالی اعلام کرده است که ممکن است آزمایش موشک‌های برد بلندتر یا حتی سلاح‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین، کره شمالی ممکن است از این فرصت برای آزمایش موشک‌های دوربرد استفاده کند.

درحالی‌که مردم کره شمالی دچار فقر غذایی شدیدی هستند، در ماه ژانویه، پیونگ‌یانگ پرتاب قوی‌ترین موشک خود از سال ۲۰۱۷ به این سو را انجام داد. پیونگ یانگ در شرایطی که از تحریم‌های گسترده آسیب شدید اقتصادی دیده است، بدون در نظر گرفتن این موضوع، هشدار داده می‌تواند هر زمانی که بخواهد آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما یا سلاح‌های هسته‌ای را از سر بگیرد.

بیشتر از جهان