اولین واکنش به تحریم روسیه؛ آبراموویچ چلسی را واگذار کرد

نام این میلیاردر روسی در کنار افراد دیگری که با رژیم پوتین مرتبط هستند مطرح شده است

 آبراموویچ از سال ۲۰۰۳ مالک چلسی است و از زمان ورودش با تزریق میلیاردها دلار تحولی عظیم در این باشگاه ایجاد کرده است- AFP

در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه، رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی، شنبه شب آن را به متولیان بنیاد خیریه این باشگاه واگذار کرد.

به گزارش دیلی‌میل، او در بیانیه‌ای که ساعت ۷ بعدازظهر روز شنبه ۲۶ فوریه ۲۰۲۲ منتشر کرد، گفت: «در طول حدود ۲۰ سال مالکیت من در باشگاه چلسی، همیشه خود را در نقش نگهبان باشگاه می‌دیدم. وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم تا آن‌جا که می‌توانیم، مانند امروز موفق باشیم؛ و همچنین آینده بهتری بسازیم. من همیشه تصمیم‌ها را با علاقه قلبی‌ام به باشگاه گرفته‌ام؛ و همچنان به این ارزش‌ها متعهدم. به همین دلیل است که امروز سرپرستی و مراقبت از باشگاه چلسی را به متولیان بنیاد خیریه چلسی واگذار می‌کنم. معتقدم که آن‌ها در حال حاضر در بهترین موقعیت برای رسیدگی به منافع باشگاه، بازیکنان، کارکنان و هواداران هستند.»

متولیان بنیاد چلسی بروس باک، جان دیوین، اما هیز، پیارا پوار، سب کو و هیو رابرستون هستند.

 آبراموویچ از سال ۲۰۰۳ مالک چلسی است و از زمان ورودش، با تزریق میلیاردها دلار، تحولی عظیم در این باشگاه ایجاد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اقدام او به واگذاری باشگاه پس‌ از آن صورت گرفت که گفته شد به‌دلیل ارتباطش با دولت روسیه و «فعالیت‌ها و اقدام‌های فاسد» باید تحت پیگیری قرار گیرد.

 اما نگرانی‌ها از آن‌جا شروع شد که هرگونه تلاش برای تحریم آبراموویچ می‌تواند برای باشگاه فاجعه‌بار باشد.

به گزارش تایمز، اگر چنین اتفاقی بیفتد، او می‌تواند طلب ۱.۵ میلیارد پوندی‌اش از چلسی را مطالبه کند.

کایران مگوایر، مدرس مالی فوتبال دانشگاه لیورپول، گفت: «اگر احساس می‌کند که او را قربانی فعالیت‌های پوتین می‌کنند، بدترین سناریو این است که سعی کند وام بگیرد. پس ما دچار بحران شده‌ایم. او و پوتین می‌توانند این بحث را مطرح کنند که دولت بریتانیا است که باشگاه فوتبال چلسی را نابود کرده است. اگر دولت بریتانیا این مسیر را دنبال کند، ممکن است سخنان نادرست و اتهام‌های زیادی از همه طرف‌ها مطرح شود.»

او افزود: «اما گمان می‌کنم که این دولت نمی‌خواهد هواداران فوتبال را ناراحت کند، زیرا دولتی پوپولیستی داریم. گمان می‌کنم تیم حقوقی چلسی همه گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد.»

 در روزنامه‌ها، نام این میلیاردر را با رژیم ولادیمیر پوتین مرتبط می‌کردند و انتشار سند وزارت کشور به درخواست‌هایی برای سلب حق مالکیت این باشگاه فوتبال در بریتانیا منجر شد.

بیشتر از فوتبال