محکومیت یک کشیش در دادگاه آلمان به دلیل آزار جنسی کودکان

کشیش ۷۰ ساله به ۱۲ سال حبس و پرداخت ۵۰ هزار یورو خسارت محکوم شد

صدها کودک به دلیل بی‌توجهی مقام‌های عالی‌رتبه، از سال ۱۹۷۵ در کلیسای کاتولیک کلن مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند - Ina FASSBENDER / AFP

دادگاهی در آلمان یک کشیش کلیسای کاتولیک را به اتهام آزار جنسی کودکان محکوم کرد.

به گزارش یورونیوز، بر اساس کیفرخواست دادگاه ایالتی شهر کلن آلمان، پرونده این کشیش شامل ۱۱۸ فقره شکایت بوده و کوچک‌ترین قربانی یک دختر ۹ ساله بوده است. 

این کشیش در حالی به حبس محکوم شد که همزمان با افزایش شکایت‌ها، او پیش از برگزاری دادگاه بازداشت شده بود؛ زیرا این نگرانی وجود داشت که در این فاصله دوباره مرتکب جرم شود.

کشیش ۷۰ ساله متهم به آزار جنسی، کودکانی را که به دلایل مختلف از جمله ارائه راهکار برای درمان خشم و استرس به او مراجعه می‌کردند مورد سوءاستفاده قرار می‌داد. با اینکه مقام‌های بالاتر کلیسا بارها در مورد اتهام‌های او اطلاع یافته بودند، کشیش همچنان فرصت داشت با کودکان خلوت کند. 

محکومیت کشیش آزارگر پس از جریان مجدد رسیدگی به اتهامات علیه او اتفاق افتاد و در نتیجه او به ۱۲ سال حبس و پرداخت ۵۰ هزار یورو خسارت محکوم شد.

تحقیقات اولیه به این دلیل متوقف شد که خواهرزاده‌های کشیش از شهادت علیه او صرفنظر کرده بودند. اسقف‌های کلیسا نیز هر گونه مسئولیت در جریان محاکمه را رد کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارشی در سال گذشته نشان داده است که صدها کودک به دلیل بی‌توجهی مقام‌های عالی‌رتبه، از سال ۱۹۷۵ در کلیسای کاتولیک کلن مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. 

بر اساس گزارشی که پنجشنبه سی‌ام دی منتشر شد، بندیک شانزدهم، پاپ پیشین، زمانی که اسقف اعظم مونیخ بود، در چهار مورد اتهام آزار جنسی کشیش‌های این اسقف‌نشین اقدامی صورت نداده است. 

یک شرکت حقوقی در مونیخ تمام موارد اتهام آزار جنسی بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۲۰۱۹ در اسقف‌نشین مونیخ و فرایزینگ را بررسی کرد و گزارش داد که در این فاصله زمانی، دست‌کم ۴۹۷ شخص که بیشتر آنان مردان جوان بوده‌اند، قربانی آزار جنسی شدند. این حقوقدانان بر این باورند که موارد دیگری نیز بوده که گزارش نشده است.

پس از انتشار چنین گزارشی، بندیکت شانزدهم، که حالا ۹۴ سال دارد، در پاسخ به هیئت تحقیق آلمانی نوشت: «تنها کاری که می‌توانم انجام بدهم این است که خطاب به همه قربانیان سوءاستفاده جنسی، شرم و اندوه عمیق خود را ابراز و طلب بخشش کنم. من مسئولیت‌های بزرگی در کلیسای کاتولیک داشته‌ام. سوءاستفاده و اشتباهاتی که در مکان‌های مختلف در زمان ماموریتم رخ داده است، من را به‌شدت رنج می‌دهد.»

پاپ فرانسیس پس از اینکه در سال ۲۰۱۳ جانشین بندیکت شانزدهم شد، در مراسم موعظه‌ای، رسوایی جنسی پدران روحانی را «لکه ننگی بر دامن کلیسا» خواند و اعلام کرد که واتیکان کمیته ویژه‌ای برای مبارزه با کودک‌آزاری در کلیسا تعیین کرده است.

بیشتر از جهان