پیام‌های عاشقانه سربازان روس به دختران اوکراینی زیر سایه جنگ

به سربازان روسی دستور داده شد تلفن‌های همراه خود را خاموش کنند

با به صدا در آمدن آژیرهای حمله هوایی به اوکراین، شماری از  مردم برای خروج از شهر به ایستگاه متروی کی‌یف رفتند‌ـ DANIEL LEAL / AFP

سربازان روسی که در مرز اوکراین برای حمله به این کشور در حالت آماده‌باش قرار داشتند، با پیام‌های عاشقانه در اپلیکیشن «تیندر» زنان اوکراینی را بمباران کرده‌اند.

تیندر یک برنامه موبایل برای «دوست‌یابی» است و به افراد نشان می‌دهد که چه کسانی اطراف آنان حضور دارند. به گزارش نشریه بریتانیایی «سان» سربازان روس پیش از آنکه مجبور شوند تلفن‌های همراه خود را خاموش کنند، تلاش می‌کردند از طریق این برنامه با زنان اوکراینی ارتباط برقرار کنند.

داشا سینلنیکوا تهیه‌کننده فیلم است که افراد مختلفی در فاصله ۲۰ کیلومتری برایش پیام ارسال کرده‌اند، او گفت: «من در کی‌یف زندگی می‌کنم اما پس از اینکه دوستانم گفتند سربازان روس در تیندر حضور دارند، تنظیمات مکانی‌ام را به خارکف تغییر دادم.»

به گزارش نیویورک پست، سینلنیکوا گفت که ویدیوهای مختلفی از نیروهای روس برای او ارسال شده است؛ «مثلا پسری با اندام عضلانی که تپانچه‌ای در دست داشت و در رختخواب بود. یکی دیگر نیز تجهیزات کامل روسی داشت و دیگری با جلیقه‌ای راه‌راه خودنمایی می‌کرد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سینلنیکوا درباره احساسش از پیام‌هایی که دریافت کرده است، گفت: «هیچ‌یک از آنان را جذاب ندیدم و هرگز به معاشقه با دشمن فکر نمی‌کنم اما از روی کنجکاوی به تعدادی از پیام‌ها پاسخ دادم.»

او افزود: «این کار خنده‌دار و درعین‌حال ترسناک بود، زیرا می‌دانستم آنان به من خیلی نزدیک‌اند.»

در این گزارش، پیام‌های بین سینلنیکوا و سربازی به نام آندری که ۳۱ ساله است منتشر شده است. آندری تصویری از خود با اسلحه کلاشنیکف و تجهیزات کامل جنگی منتشر کرده بود.

یکی دیگر از سربازان نیز با ابراز تمایل به ملاقات با سینلنیکوا، گفته بود که از زمان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ تاکنون، اجازه ورود به این کشور را نداشته است.

سینلنیکوا از او خواست واقعیت را بگوید که آیا واقعا سرباز است یا نه و در پاسخ، آن فرد برایش یک «گیف مسخره از جیم کری» ارسال کرد که نشان‌دهنده اعترافش بود.

یک زن اوکراینی دیگر نیز دریافت پیام‌ از سربازان اوکراینی را تایید کرد و گفت برخی از آنان عکس‌های سلفی خود را با اسلحه برایش ارسال کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که بلک، یک مبارز چچنی ۳۳ ساله، هنگام گرفتن عکس سلفی با اسلحه، یک بچه گربه را نیز در آغوش گرفت تا چهره‌ای حساس از خود نشان دهد.

الکساندر ۲۹ ساله و گریگوری ۲۵ ساله نیز در حالی‌ که ساعت نظامی و کلاه خود را نشان می‌دهند، عکس گرفته‌اند. یکی از سربازان هم که گفته بود در وزارت کشور روسیه کار می‌کند، به سینلنیکوا پیشنهاد جاسوسی داد.

مقام‌های ارتش اوکراین از طریق اطلاعاتی که این سربازان در اختیار آنان گذاشته‌اند، فهمیده‌اند که روسیه برای حمله به خارکف آماده می‌شود.

بمباران پیام‌های سربازان روسی به زنان اوکراینی، پیش از آن اتفاق افتاد که به آنان دستور داده شود تلفن‌های همراه خود را خاموش کنند.

بیشتر از جهان