فرصت‌سوزی ناپولی برای صدرنشینی در سری آ ایتالیا

تیم فوتبالی ناپولی با تساوی ناامیدکننده مقابل کالیاری ۵۴ امتیازی شد و پس از اینتر در رده سوم جدول قرار گرفت

ناپولی در نیمه نخست، فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داد - Carlo Hermann / AFP

هفته بیست‌وششم رقابت‌های سری آ ایتالیا با صدرنشینی تیم فوتبال میلان به پایان رسید. این در حالی بود که تیم ناپولی با لوچانو اسپالتی، سرمربی ایتالیایی خود، بهترین فرصت برای رسیدن به صدر جدول را از دست داد و در آخرین دیدار خارج از خانه این هفته خود مقابل تیم رده هفدهمی کالیاری، نتیجه‌ای بهتر از تساوی ۱-۱ به دست نیاورد.

ناپولی در نیمه نخست، فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داد که عامل اصلی آن کراگنو، دروازه‌بان کالیاری، بود که بارها مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

در اوایل نیمه دوم، این تیم کالیاری بود که با شوت زیبای گاستون پریرو در دقیقه ۵۸ مسابقه و اشتباه اوسپینا، دروازه‌بان ناپولی، در مهار توپ به گل اول مسابقه رسید و میزبان را برخلاف جریان بازی پیش انداخت. حملات ناپولی پس از دریافت گل ادامه‌دار بود تا اینکه تعویض طلایی اسپالتی نتیجه داد و اوسیمن که در اواسط نیمه دوم وارد زمین شد، در دقیقه ۸۷، گل تساوی را در دروازه کالیاری نشاند تا کار به تساوی کشیده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناپولی که با پیروزی در این مسابقه می‌توانست صدرنشین رقابت‌های سری آ شود، تا انتهای مسابقه نتوانست گل پیروزی‌بخش را به دروازه کالیاری وارد کند و به نتیجه‌ای بهتر از ۱-۱ نرسید. این نخستین سال حضور اسپالتی در ناپولی است که با نتایج فوق‌العاده‌ای که کسب کرده، این تیم را به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل کرده است.

هفته بیست‌وششم رقابت‌های سری آ برای تیم‌های بالای جدول چندان رضایت‌بخش نبود و صدرنشین رقابت‌ها یعنی میلان هم مقابل تیم ته‌جدولی سالرنیتانا در خارج از خانه به تساوی ۲-۲ رسید که برای اینتر و ناپولی، تعقیب‌کننده‌های صدر جدولی میلان، فرصتی خوب به شمار می‌رفت. اما اینتر، دیگر همشهری میلان، نیز در یک بازی خانگی با نتیجه‌ای عجیب مقابل ساسولو دو بر هیچ در جوزپه‌ مئاتزا شکست خورد تا نشان دهد روزهای تلخی پیش روی اینتر است. همان‌طور که گفته شد، ناپولی هم با توجه به نتیجه نگرفتن دو تیم بالای جدول، می‌توانست صدرنشین جدید سری آ لقب بگیرد که شاگردان اسپالتی این فرصت را به‌راحتی از دست دادند.

ناپولی پنجشنبه آینده در جریان رقابت‌های لیگ اروپا یک بازی بسیار سخت را در ورزشگاه دیه‌گو آرماندو مارادونا شهر ناپل، مقابل بارسلونا انجام خواهد داد. شاگردان اسپالتی در دیدار رفت مقابل بارسا در نیوکمپ به تساوی ۱-۱ رسیدند و حالا برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها باید از سد شاگردان این روزها آماده ژاوی بگذرند. شاگردان اسپالتی برای شکست بارسا در این مسابقه انگیزه بسیار بالایی دارند و مصمم‌اند انتقام حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۰ را از این تیم بگیرند.

تیم فوتبالی ناپولی با تساوی ناامیدکننده مقابل کالیاری ۵۴ امتیازی شد و پس از اینتر در رده سوم جدول قرار گرفت. تیم فوتبال میلان هم‌اکنون با ۵۶ امتیاز صدرنشین رقابت‌های سری آ است.

بیشتر از فوتبال