راک فیت جهانی می‌شود

برپایی کلاس‌های راک فیت در نیویورک و کالیفرنیا

facebook/RockfitPlymouth

سه سال پیش، هانا هاوکی اهل پلیموث یک معلم دوره راهنمایی بود که آرزو داشت کلاس رقص تناسب اندام راه اندازی کند. او در اوقات فراغت خود شروع به درس دادن کلاس تناسب اندام با موسیقی هوی متال بنام راک فیت (Rockfit) کرد. به دنبال آن، ویدیویی از کلاس او در فضای مجازی پخش شد که همه چیز را تغییر داد.

هانای ۳۶ ساله گفت: «ناگهان درخواست‌های شرکت در کلاسم از سراسر دنیا؛ استرالیا، آمریکا و تمام اروپا سرازیر شد. شغل با احساس معلمی را رها کردم تا روی راک فیت تمرکز کنم. بعد از آن هر آنچه اتفاق افتاد، شگفت انگیز است».

راک فیت رقص تناسب اندام است که حرکات هوازی را با شکل دادن بدن ترکیب می‌کند و با ترانه‌های راک و متال همراهی می‌شود –حرکاتی پرانرژی را با پخش ترانه‌های گروه AC/DC یا System of Downاز بلند‌گوها تصور کنید.

شرکت Lucozade Sportهانا را در فهرست محرکان(Movers List) خود قرار داده است؛ ۵۰ چهره تأثیرگذارکه با استفاده از ورزش در جامعه اثرگذار بوده‌اند و زندگی پرتحرک را تشویق کرده‌اند.

هانای کارآفرین فلسفه «فهرست محرکان» را با شوقی که برای تحرک افراد بیشتر و آشنا کردن آنها با روش‌های جایگزین ورزش دارد در هم آمیخته است.

هانا در سال ۲۰۱۰ با مدرک فوق لیسانس اجراهای حرکتی از دانشگاه پلیموث فارغ التحصیل شد و «راک فیت» را به عنوان روشی که دو عشق او یعنی موسیقی راک و ورزش را با هم ترکیب می‌کند بنیان گذاشت. او می‌گوید: «اینکه شما دویدن را کسل کننده می‌دانید و یا از کلاس‌های اسپین لذت نمی‌برید به این معنا نیست که ورزشی وجود نداشته باشد که عاشق آن شوید».

«من جسارت اینکه خودم باشم را پیدا کردم و این برای من مهم است. روی آنچه به آن علاقه دارم تمرکز کردم، که هستم و چه چیزی می‌توانم به دنیا ارائه دهم»

هانا حرکت‌هایی را بر اساس ترانه‌های محبوبش طراحی می‌کند و کارش را با تدریس یک کلاس در هفته آغاز کرد. در حال حاضر، شش روز در هفته در زادگاه هانا، پلیموث کلاس برپا می‌شود و او برنامه‌ای آموزشی را نیز برای تعلیم مربیان راه اندازی کرده تا راک فیت گسترش پیدا کند.

او می‌گوید:«افرادی از همپشایر، لندن، کورنوال و کنت برای آموزش آمدند».

«ما کلاس‌هایی مداوم در لندن و به زودی در میدلندز برپا می‌کنیم و تاکنون در لندن، بریستول و گلاسگو تور داشته‌ایم»

« دلم می‌خواهد روزی کلاس‌های راک فیت در همه شهرها برگزار شود. واکنش مردم شگفت انگیز بوده –هوی متال مردم سراسر کشور را متحد کرده است».

کلاس‌ها تنها برای زنان نیست. تابستان امسال، به‌رغم باران‌های تابستانی بریتانیا، هانا کلاس‌های رایگان راک فیت را به جشنواره موسیقی هوی متال دانلود برد.

با برپایی کلاس‌های راک فیت در نیویورک و کالیفرنیا، این ورزش می‌رود که جهانی شود.

هانا با لبخند می‌گوید:« امکانات نامحدود است. مهم نیست که هستید و چه قیافه‌ای دارید و یا توانایی‌تان در چه حد است. کلاسی ورزشی برای شما وجود دارد. راک فیت به شما یاد می‌دهد بدن خود را صاحب شوید و حرکت‌های تند و تیز خود را پذیرا باشید، ورزش کنید و راک برقصید. در پلیموث، مادربزرگ ۸۵ ساله‌ای دارم که با دختر و نوه‌اش به کلاس می‌آید. او دستانش را تکان می‌دهد و هر کاری در توانش باشد می‌کند ولی در این ورزش سهیم است و عاشقش است. این به شما نشان می‌دهد هیچ محدودیت سنی وجود ندارد نه بالا و نه پایین. اما برخی از ترانه‌ها محتوایی دارد که والدین باید تأیید کنند».

راک فیت از سوی برنامه ورزشی دولت به نام «این دختر می تواند»This Girl Canحمایت مالی شده است و یکی از اعضای گروه موسوم به MoveGBاست.

هانا می‌گوید دیدن واکنش کسانی که در کلاس‌های او شرکت می‌کنند به او اعتماد به نفس داده تا بتواند به اینجا برسد.

او می‌گوید: «می‌توانستم پیشرفت افراد را در کلاس‌ها ببینم و این به من انرژی می‌داد»

«ایستادن روی صحنه و صحبت کردن یا فریاد زدن برای هزاران نفر یعنی قادر هستم شاهد واکنش آنها در لحظه باشم. هر اتفاقی که در رابطه با راک فیت رخ داده شگفت زده‌ام کرده است، واکنش مردم، حمایت‌ها و استقبال خارق العاده‌ای که از آن شده است. به شدت هیجان زده هستم و بی صبرانه منتظرم ببینم از اینجا به کجا خواهیم رفت. مسیری پرفراز و نشیب بوده است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش