«دوستت دارم» پیش از موعد، عادت بریتانیایی‌ها

متوسط زمانی که یک بریتانیایی به طرف خود اظهار عشق می‌کند، کمتر از یک ماه است

زنان برای ابراز مکنونات قلبی خود بیشتر صبر می‌کنند - Pexels

اظهار عشق به دیگری لحظه‌ای بسیار مهم در هر رابطه‌ است. این می‌تواند دشوار، اضطراب‌آور یا در مواقعی زندگی‌بخش باشد و یک پژوهش جدید دریافته است که بریتانیایی‌ها آماده‌اند آن [اظهار عشق] را به‌مراتب زودتر از آنچه انتظار داریم، به زبان بیاورند. 

بنا بر پژوهش فروشگاه اینترنتی کارت‌تبریک‌های «تورتفول» (Thortful)، متوسط زمانی که یک بریتانیایی به طرف مهم رابطه خود اظهار عشق می‌کند، کمتر از یک ماه است. در میان یک هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی، یک نفر از هر پنج نفر پس از سه ماه رابطه، «دوستت دارم» را به زبان آورده است. 

عامل شکاف جنسیتی نیز در زمان اظهار عشق مطرح است. پژوهش تورتفول حاکی از آن است که مردها زودتر از زن‌ها «دوستت دارم» را به زبان می‌آورند.۱۹ درصد مردان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند فقط یک ماه پس از شروع رابطه، به شریک عاطفی خود اظهار عشق کرده‌اند.

در این میان، یافته‌ها نشان داد که زنان برای ابراز مکنونات قلبی خود بیشتر صبر می‌کنند. ۱۸ درصد آن‌ها گفتند که پس از سه ماه یا بیشتر به شریک عاطفی اظهار عشق کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تحقیقات همچنین با نگاه به محبوب‌ترین زبان مغازله در بریتانیا، نحوه اظهار عشق در یک رابطه جدی را عمیق‌تر بررسی کرد.

پنج زبان عشق از این قرارند: واژه‌های تاییدی، گذراندن اوقات باکیفیت، لمس فیزیکی، کمک و خدمت به دیگری و هدیه گرفتن.

حدود ۶۳ درصد بریتانیایی‌ها گفته‌اند که لمس فیزیکی راه موردعلاقه آنان برای ابراز محبت است و کلمات تاییدکننده در رتبه دوم زبان عشق قرار دارند. ۴۸ درصد بریتانیایی‌ها گذراندن اوقات باکیفیت از جمله کارهایی ساده مثل آشپزی با یکدیگر یا پیاده‌روی زیر نور خورشید را انتخاب کردند و ۳۲ درصد نیز کمک و خدمت را برگزیدند.

در کمال شگفتی، تنها ۲۱ درصد هدیه دادن را زبان عشق نامیدند و به نظر می‌رسد واقعا لذت در دادن هدیه نیست، بلکه در دریافت هدیه است.

بنابراین بار دیگری که می‌خواهید به کسی اظهار عشق کنید، در نظر بگیرید که در آغوش کشیدن او از رفتن به مرکز خرید شهر و خریدن چیزی زرق‌وبرق‌دار بهتر است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی