آیلین گو؛ قهرمان المپیک و ستاره دنیای مد

اقبال جمعی و محبوبیت گو در چین او را برای شرکت‌های تجاری ارزشمند کرد

آیلین گو بیشترین حامی مالی را در این المپیک دارد-Manan VATSYAYANA / AFP

 برای علاقه‌مندان اسکی آزاد (فری‌استایل) و مد، سروصدایی که در بازی‌های امسال پیرامون آیلین گو، قهرمان المپیک زمستانی وجود دارد، چندان شگفت‌انگیز و غافلگیرکننده نبوده است.

اجرای این دختر ۱۸ ساله در رقابت‌های بزرگ هوایی که مدال طلا را برایش به ارمغان آورد، روز سه‌شنبه ۱۵ فوریه او را در کانون توجه جهانی قرار داد و چنان غوغایی را در چین برانگیخت که پلتفرم شبکه اجتماعی Weibo زیر بار این علاقه از کار افتاد!

این دختر جوان سال‌ها وقت صرف کرده تا خودش را هم به‌عنوان یک ورزشکار برتر و هم به‌عنوان یک مدل بسیار توانمند که برای خانه‌های مد آسیایی و غربی جذاب است، تثبیت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۲۱، زمانی که آیلین در مسابقات قهرمانی جهان اسکی و بازی‌های زمستانی ایکس مدال‌های طلا کسب کرد، همکاری‌های موفقی هم با خانه‌های مد برقرار کرد.

 او با آی‌ام‌جی مادلز، شرکتی که نماینده بلا حدید، کیت ماس و هیلی بیبر است، قرارداد امضا کرد و همچنین قراردادهایی با خانه‌های مد درجه‌یک جهانی از جمله لویی ویتون، ویکتوریا سیکرت، تیفانی و همچنین ساعت‌ساز لوکس سوئیسی IWC و برند لوازم آرایشی و بهداشتی Estée Lauder و چند شرکت دیگر نیز منعقد کرد.

در واقع این ورزشکار متولد کالیفرنیا در میان ورزشکارانی است که بیشترین حمایت مالی را در این المپیک داشته‌اند. او با بیش از ۲۰ مشارکت تجاری، از هدفون پخش موسیقی گرفته تا کادیلاک پا به پکن گذاشت.

 اما این اقبال جمعی و محبوبیت گو در چین است که او را به ویژه برای شرکت‌های تجاری ارزشمند می‌کند؛ جایی که و به او لقب «شاه‌دخت برفی» داده‌اند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Eileen Gu (@eileen_gu_)

پس از تغییر تابعیت ورزشی خود به کشور مادری‌اش در سال ۲۰۱۹، تسلط گو به زبان ماندارین به حفظ جایگاه او در تبلیغات تلویزیونی چینی، تابلوها و حتی روی کارتن‌های شیر کمک کرده است.

غول تجارت الکترونیک JD.com، کافه‌های زنجیره‌ای Luckin Coffee و شرکت مخابراتی China Mobile از جمله لیست رو به رشد شرکت‌هایی از سرزمین مادری گو هستند که او در ماه‌های اخیر مدل آن‌ها شده است.

چین در حال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بازار محصولات لوکس جهان تا سال ۲۰۲۵ است. تخمین زده می‌شود که حامیان جدید در چین می‌تواند چیزی حدود ۱۵ میلیون یوان (۲٫۵ میلیون دلار) برای این ورزشکار درآمد داشته باشد و تازه این تخمین مربوط به قبل از کسب مدال طلا بود.

او با حضور بر روی جلد شماره جولای مجله ووگ هنگ‌کنگ، به این مجله گفت: «دنیای مد به تعادل تمرینات من کمک کرده است. درست مانند اسکی، مدل بودن هم نیاز به توانایی و شخصیتی فوق‌العاده دارد. این کار نیاز به خلاقیت، اعتمادبه‌نفس و توانایی یادگیری و سازگاری دارد... رفت‌وآمد بین دنیای مد و اسکی به یک استراحت و تمرین برای یکدیگر تبدیل شد که به من کمک کرد درنهایت در هرکدام از این محدوده‌ها انگیزه بیشتری داشته باشم.»

بیشتر از مُد و زیبایی