گلزنی رونالدو و خروج موقتی یونایتد از بحران

یونایتد پس از دو تساوی در لیگ و شکست در رقابت‌های جام حذفی، بالاخره موفق شد یک پیروزی به دست آورد

یونایتد نیمه دوم را با گل زودهنگام رونالدو شروع کرد - Paul ELLIS / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد در دیداری عقب‌افتاده از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه اولدترافورد، میزبان برایتون بود و در یک بازی حساب‌شده، موفق شد با درخشش بازیکنان پرتغالی خود دو بر هیچ به پیروزی برسد.

یونایتد این بازی را بسیار تهاجمی آغاز کرد و جیدون سانچو که این روزها برای یونایتد از ابتدا در زمین بازی می‌کند، در حملات این تیم نقش پررنگی داشت؛ اما رفته‌رفته تیم مهمان جریان بازی را به دست گرفت. با این حال، دروازه‌بان آماده این روزهای یونایتد اجازه نداد موقعیت‌های خطرناکی که برایتون ایجاد کرد، به گل تبدیل شوند. دخیا در دقیقه ۳۹، یکی از زیباترین واکنش‌های خود در این فصل را به نمایش گذاشت و مانع از گلزنی مهاجم برایتون شد تا رانگنیک و تماشاگران یونایتد در پایان نیمه نخست نفس راحتی بکشند.

یونایتد نیمه دوم را با گل زودهنگام رونالدو شروع کرد. رونالدو که در شش بازی گذشته نتوانسته بود برای یونایتد گل بزند، در دقیقه ۵۱ مسابقه با یک حرکت سریع پشت محوطه جریمه و شوتی برق‌آسا دروازه برایتون را باز کرد تا تیمش را یک بر هیچ پیش بیندازد و به منتقدان خود جوابی کوبنده دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه، کار برای برایتون سخت‌تر هم شد و خطای لوویس دانک، مدافع برایتون، روی الانگا باعث شد تا پس از بازبینی تصاویر ویدیویی، این مدافع از زمین اخراج شود. رانگنیک، سرمربی یونایتد، هم از این فرصت و ۱۰ نفره شدن حریف نهایت استفاده را برد و با به زمین فرستادن راشفورد و پوگبا قدرت تهاجمی تیمش را افزایش داد.

رونالدو می‌توانست در دقیقه ۶۶ دومین گل خود و یونایتد در این مسابقه را هم به ثمر برساند که با واکنش خوب دروازه‌بان برایتون مواجه شد و ناکام ماند. سانچز، دروازه‌بان برایتون، در نیمه دوم بارها مانع از گلزنی بازیکنان یونایتد شد اما برونو فرناندز، دیگر بازیکن پرتغالی یونایتد، در دقیقه ۹۷ مسابقه، قدر پاس پوگبا را دانست و با ضربه‌ای هوشمندانه، گل دوم تیمش را در دروازه مهمان نشاند تا پیروزی دو بر هیچ یونایتد در این بازی رقم بخورد.

یونایتد پس از دو تساوی در لیگ و شکست در رقابت‌های جام حذفی، بالاخره موفق شد یک پیروزی به دست آورد تا شرایطش کمی بهتر شود. عده‌ای از کارشناسان برجسته فوتبال یونایتد را تیمی بحران‌زده می‌دانند؛  در حالی که این تیم اکنون در رده چهارم جدول است.

رونالدو با درخشش در این مسابقه جواب محکمی به منتقدانش در روزهای اخیر داد. او بازهم نشان داد که حضورش در زمین تاثیرگذار است و می‌تواند به پیروزی شیاطین سرخ کمک کند. نکته جالب در مورد رونالدو این است که با وجود تمام انتقادها، او با ۹ گل زده بهترین مهاجم یونایتد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان و چهارمین گلزن برتر لیگ جزیره است.

تیم فوتبال منچستریونایتد با کسب این پیروزی ۴۳ امتیازی شد و به جای وستهام در رده چهارم جدول نشست.

بیشتر از فوتبال