راه‌پیمایی مردم کی‌یف علیه تهدیدهای روسیه

رئیس جمهور اوکراین: ما هر روز باید آماده باشیم، این وضعیت از دیروز آغاز نشده است

تنش‌ها در اوکراین همچنان در حال افزایش است-February 12, 2022. REUTERS/Valentyn Ogirenko

هزاران اوکراینی روز شنبه ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) در کی‌یف، پایتخت اوکراین، راه‌پیمایی کردند تا اتحاد خود را در برابر احتمال حمله روسیه به نمایش بگذارند.

تنش‌ها در اوکراین همچنان در حال افزایش است. در حالی که گزارش‌ها از استقرار گسترده‌تر نیروهای نظامی روسی در نزدیکی مرزها خبر می‌‌‌دهند، دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد هر لحظه ممکن است روسیه به اوکراین حمله کند. روسیه هرگونه برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند.

افرادی که در این راهپیمایی شرکت داشتند در مرکز شهر کی‌یف پرچم‌های اوکراین را به دست داشتند و شعار می‌دادند «پرشکوه باد اوکراین». آن‌ها پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها نوشته بود «اوکراینی‌‌ها پایداری می‌کنند» و «مرگ بر متجاوزان».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در جریان بازدید از مانور پلیس آن کشور در منطقه خرسون جنوبی گفت که حمله روسیه هر لحظه احتمال دارد رخ دهد، اما افزود که رسانه‌ها نیز بیش از حد بر روی احتمال جنگ تمرکز کرده‌اند.

او گفت: «هراس‌افکنی در کشورمان بهترین کمک به دشمنان ماست. همه این اخبار و گزارش‌ها فقط به ایجاد هراس دامن می‌زند و کمکی به ما نمی‌کند.»

او افزود: «من نمی‌توانم با چیزی که هنوز رخ نداده موافق یا مخالف باشم. تا این لحظه جنگ تمام‌عیاری در اوکراین وجود ندارد.»

ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای عربی از شهروندان خود خواسته‌اند اوکراین را ترک کنند. واشنگتن روز شنبه اعلام کرد به بسیاری از کارکنان سفارت خود در اوکراین دستور داده است آن کشور را ترک کنند.

زلنسکی با اشاره به این که این بحران سال‌هاست آغاز شده و روسیه شبه‌جزیره کریمه را ضمیمه کرده است و از شورشیان جدایی‌طلب شرق اوکراین پشتیبانی می‌کند، گفت: «ما هر روز باید آماده باشیم. این وضعیت از دیروز آغاز نشده است. از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و ما آماده‌ایم، و برای همین اینجا هستیم.»

رئیس جمهوری اوکراین ماه گذشته نیز از گمانه‌زنی‌های بی‌شمار درباره جنگ انتقاد کرده بود، زیرا که چنین هشدارهایی بر اقتصاد آن کشور تأثیر می‌گذارد و ارزش پول ملی‌اش را کاهش می‌دهد.

بیشتر از جهان