شکیلا منفرد: جان من در زندان در خطر است

مسئولان زندان مانع انتقال نامه‌های شکایت این زندانی سیاسی به مقام‌های قضایی شده‌اند

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان شهر رهی یا همان قرچک ورامین صبح روز شنبه ۲۳ یهمن در یک فایل صوتی گفت که تهدید به قتل شده است.

او در این فایل صوتی که یک نسخه آن در اختیار ایندیپندنت فارسی است گفت که امنیت جانی ندارد و بارها به مقام‌های زندان گفته است که افرادی در سال مشاوره ۲ زندان قرچک دیگر زندانیان و از جمله او را تهدید به قتل کرده‌اند.

او که در اعتراض به قتل بکتاش آبتین، در اعتصاب غذا به سر می‌برد، می گوید که رئیس اندرزگاه زندان و رییس بازرسی به دلایل نامعلومی با این افراد همراه هستند و با آن‌ها برخورد نمی کنند.

سازمان اطلاعات سپاه، شکیلا منفرد را در شهریور‌ماه ۱۳۹۹ هنگام خروج از منزل بازداشت کرد.

او در دادگاهی که بهمن‌ماه همان سال تشکیل شد به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام» به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خانم منفرد را به ۴ سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲ است و پیش از این نیز در تابستان گذشته در زندان قرچک ورامین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

این زندانی سیاسی در فایل صوتی جدیدش می‌گوید که موضوع تهدید زندانیان را در نامه‌ای به دادستان تهران شرح داده است ولی مقام‌های زندان این نامه را به مقام‌های قضایی منتقل نکرده‌اند.

او پیش از این خواستار انتقال خود از سالن ۲ مشاوره به سالن ۸ که محل نگداری زندانیان سیاسی است، شده بود. خانم منفرد گفت که پس از اعتراض او به اینکه عده‌ای با همراهی مسئولان زندان دیگر زندانیان را تهدید می‌کنند با انتقال او به سالن ۸ موافقت کرده‌اند ولی او با این موضوع مخالفت کرده است.

شکیلا منفرد گفت که اگر اتفاقی برای او و دیگر زندانیان در این بخش از زندان قرچک ورامین رخ دهد مسئولیت آن با رئیس زندان، دادستان تهران و مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران است.