قرارگاه خاتم‌ نفت می‌گیرد، مصلا می‌سازد

انحصار بسیاری از فعالیت‌های کلان اقتصادی در اختیار نهادهای زیرمجموعه خامنه‌ای است

نمایندگان مجلس به دستور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، نفت ایران را در قبال ساخت مصلا به نهاد زیرمجموعه سپاه می‌دهند-انتخاب

قرارگاه خاتم‌الانبیا وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در قبال دریافت نفت خام ایران، مصلای تهران و دیگر شهرها را تکمیل می‌کند. هم‌زمان با پایان بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق، رحیم زارع، سخنگوی این کمیسیون خبر داد که نفت خام ایران در ازای تکمیل و تجهیز مصلاهای تهران و دیگر شهرها با قرارگاه خاتم‌الانبیا تهاتر می‌شود.

به گفته رحیم زارع، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، قرارگاه خاتم‌الانبیا را برای تکمیل پروژه‌ مصلاهای تهران و دیگر شهرها انتخاب کرده است.

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نهادی است که زیر نظر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی ایران کار می‌کند و اعضای آن را نیز علی خامنه‌ای منصوب می‌کند. قرارگاه خاتم‌الانبیا هم که حالا از آن با عنوان «بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های دولتی ایران» نام برده می‌شود، از سازمان‌های زیرمجموعه سپاه است که پس از پایان جنگ ایران و عراق با حکم خامنه‌ای تشکیل شد. قرارگاه خاتم‌الانبیا که در فهرست تحریم‌های ایالات‌متحده و شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد، در سال‌های گذشته از محل ساخت پروژه‌های عظیم دولتی، ثروت زیادی کسب کرد، حالا نیز با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تصویب نمایندگان مجلس قرار است حداقل دو هزار میلیارد تومان برای ساخت مصلاهای تهران و دیگر شهرها دریافت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پایگاه خبری انتخاب و به گفته رحیم زارع، هزار میلیارد تومان برای تکمیل مصلای تهران و هزار میلیارد تومان هم برای تجهیز و تکمیل مصلاهای دیگر شهرها به قرارگاه خاتم‌الانبیا پرداخت می‌شود. بر اساس این تصمیم، درآمد این پروژه‌ها به روش تهاتر با نفت خام تسویه می‌شود و دولت موظف است معادل مبالغ تعیین شده در مکان‌های موردنظر به این قرارگاه، نفت خام ایران را تحویل دهد.

پیش‌تر مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز از واگذاری پروژه‌های عمرانی شهر تهران به قرارگاه خاتم‌الانبیا خبر داد. محمود احمدی‌نژاد هم در زمان حضورش در شهرداری تهران، پروژه‌های عمرانی تهران را به این قرارگاه سپرد و در پاسخ به انتقادها گفت که پیمانکاران دولتی تجربه بیشتری دارند و موردقبول‌ شهرداری‌اند.

قرارگاه خاتم‌الانبیا که بازوی مالی بزرگ سپاه پاسداران محسوب می‌شود فقط یکی از نهادهای زیرمجموعه علی خامنه‌ای است که در سال‌های پس از انقلاب ثروت زیادی به دست آورده‌اند؛ آستان قدس رضوی، بنیاد پانزده خرداد، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و سازمان اقتصادی کوثر ازجمله نهادهایی‌اند که زیر نظر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و انحصار بسیاری از پروژه‌ها و فعالیت‌های کلان اقتصادی در ایران را در اختیار گرفته‌اند.

اختصاص دو میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مصلاهای تهران و اعطای امتیاز این پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیا در حالی است که بسیاری از مناطق محروم ایران امکانات آموزشی و درمانی مناسب‌ ندارند و بافت فرسوده در بسیاری از مناطق کلان‌شهرها، جان شهروندان را به مخاطره انداخته است. بااین‌حال نمایندگان مجلس به دستور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، نفت ایران را در قبال ساخت مصلا به نهاد زیرمجموعه سپاه می‌دهند.