تنیس روتردام؛ پیروزی سخت سیتسیپاس بر داویدوویچ مصدوم

او در دور بعد باید به مصاف برنده مسابقه لوید هریس از آفریقای جنوبی و ایواشکا از بلاروس برود

استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره ۴ تنیس جهان - Sander Koning / AFP

رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس روتردام هلند در دور نخست پیگیری شد و استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره ۴ تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، در یک دیدار نزدیک و در حالی که حریفش مصدوم شده بود، دو بر یک به پیروزی رسید و به دور دوم رقابت‌ها راه یافت.

داویدوویچ فوکینا ۲۲ ساله اسپانیایی، مرد شماره ۴۶ تنیس جهان، در این مسابقه فراتر از انتظار ظاهر شد و در حالی که در ست نخست دو بار موفق شد گیم‌های سیتسیپاس را برنده شود، در نهایت ست اول را ۷-۵ واگذار کرد.

این تنیس‌باز اسپانیایی جوان در اواسط ست اول، از ناحیه کشاله ران به‌شدت آسیب دید و زمان سه دقیقه پزشکی تقاضا کرد؛ اما در حالی که به نظر می‌رسید از ادامه مسابقه انصراف خواهد داد، تصمیم گرفت در زمین باقی بماند و به مسابقه ادامه دهد.

سیتسیپاس ست دوم را در رقابتی نزدیک در تای‌برک ۷-۶ واگذار کرد تا بازی به ست سوم و نهایی کشیده شود. او در ست سوم موفق شد یکی از گیم‌های سرویس داویدوویچ را برنده شود و در نهایت، ست سوم ۶-۴ به نفع ستاره یونانی به پایان رسید و سیتسیپاس دو بر یک پیروز این مسابقه سخت لقب گرفت. او در دور بعد باید به مصاف برنده مسابقه لوید هریس از آفریقای جنوبی و ایواشکا از بلاروس برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما شگفتی دور اول مسابقات در دیدار دنیس شاپووالوف کانادایی، بخت شماره ۵ قهرمانی در این رقابت‌ها، با حریف جوان و گمنام ۲۰ ساله‌اش از جمهوری چک رقم خورد. یری لهچکا، نفر ۱۳۷ رده‌بندی جهانی تنیس، موفق شد در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۴ از سد شاپووالوف قدرتمند و باانگیزه عبور کند و اولین پیروزی خود در مسابقات حرفه‌ای تنیس را کسب کند و به دور دوم رقابت‌ها راه یابد. این تنیسور جوان در دور دوم باید با حریفی از کشور هلند روبه‌رو شود.

کمرون نوری، مرد شماره ۱ تنیس بریتانیا، که در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا با یک نمایش ضعیف در همان دور نخست حذف شد، در اولین بازی خود در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی هلند موفق شد اوگو اومبر فرانسوی را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ شکست دهد و به دور دوم برود.

اندی ماری بریتانیایی، مرد شماره ۱ سابق تنیس جهان، نیز در این رقابت‌ها حضور دارد و در صورت صعود هر دو تنیس‌باز بریتانیایی به دور سوم، باید شاهد رویارویی آن‌ها با یکدیگر باشیم.

اندی ماری پس از عملکرد قابل قبول در اولین گرند اسلم سال در استرالیا بار دیگر در جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جهان قرار گرفت و در رده ۹۵ جهان است. ماری در دور اول این رقابت‌ها باید بازی بسیار سختی را مقابل بوبلیک از قزاقستان برگزار کند. این تنیس‌باز قزاق چند روز پیش موفق شد با غلبه بر زورف، مرد شماره ۳ تنیس جهان، قهرمان رقابت‌های تنیس مون‌پلیه فرانسه شود.  

بیشتر از تنيس