سوئد محدودیت‌های مربوط به کرونا را برداشت

در هفته گذشته دانمارک و نروژ نیز محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید - ۱۹ را لغو کرده بودند

برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند ایرلند، فرانسه و هلند نیز شروع به حذف محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ کرده‌اند - Jonathan NACKSTRAND / AFP

مسئولان دولت سوئد اعلام کردند که تقریباً همه محدودیت‌های ضد کووید در این کشور لغو می‌شود.

به گزارش یورونیوز، همزمان با غلبه نوع مسری اما ظاهراً کمتر شدید اومیکرون، کشورهای اروپایی وارد مرحله جدیدی شده‌اند و یکی پس از دیگری محدودیت‌های مربوط به کرونا را از میان برمی‌دارند.

در تازه‌ترین مورد، سوئد اعلام کرده است که از روز چهارشنبه نهم فوریه محدودیت‌هایی مانند استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و الزام ارائه کارت واکسیناسیون برای ورود به اماکن عمومی دیگر وجود ندارند. قوانین مربوط به تعداد افراد حاضر در تجمع‌ها نیز تعدیل می‌شود با این حال بارها و رستوران‌ها فقط تا ساعت ۱۱ شب فعال خواهند بود. 

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد، هفته گذشته در حالی که از تصمیم برای لغو محدودیت‌ها خبر داد، گفت: «همه‌گیری تمام نشده اما وارد مرحله کاملا جدیدی می‌شویم. مطالعات نشان داده‌اند که اومیکرون عواقب کمتری در پی خواهد داشت و می‌توان محدودیت‌ها را کاهش داد بنابراین تصمیم گرفتیم قوانین مربوط به کرونا را تعدیل کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لنا هالنگرن، وزیر بهداشت سوئد نیز تاکید کرد که «به حالت عادی بازمی‌گردیم، اما دولت همچنان مراقب تحولات مرتبط با کووید -۱۹ خواهد بود.»

دولت سوئد این هفته اعلام کرد که محدودیت‌های سفر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا از چهارشنبه برداشته می‌شود و محدودیت‌های سفر از سایر نقاط جهان در انتهای ماه مارس به پایان می‌رسد. در عین حال بازگشت به محل کار و همچنین برگزاری حضوری کلاس‌ها در دوره‌های آموزش عالی تدریجی خواهد بود. 

اگرچه سویه اومیکرون باعث افزایش میزان مبتلایان شده، اما به دلیل واکسیناسیون گسترده در اغلب کشورهای اروپایی، تعداد بالای بستری در بیمارستان را به همراه نداشته است. 

بیش از ۸۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال سوئد دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند و حدود نیمی از افراد سه دوز واکسن زده‌اند. آخرین آمار نشان می‌دهد که در مجموع ۱۶۰ هزار و ۲۸ مورد مرگ ناشی از کرونا در سوئد تایید شده که این کشور را با میانگین اروپا هم‌ردیف می‌کند اما به طور قابل توجهی بالاتر از همسایگانش مانند نروژ، فنلاند و دانمارک قرار می‌دهد.

دانمارک اولین کشور اتحادیه اروپا بود که در هفته گذشته تقریباً همه محدودیت‌های کرونا را لغو کرد. این سیاست به سرعت از سوی نروژ دنبال شد و نخست‌وزیر این کشور گفت که «لازم است با ویروس کووید – ۱۹ همزیستی پیدا کنیم.»

برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند ایرلند، فرانسه و هلند نیز شروع به حذف محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ کرده‌اند.

بیشتر از جهان