دلپوترو به‌زودی از دنیای تنیس خداحافظی می‌کند

دلپوترو آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و مسابقات کویینز در لندن حاضر بود و پس از مصدومیت زانو، سه سال خانه‌نشین شد

دلپوترو شرکت در این مسابقات را بیشتر به خداحافظی شبیه دانست تا بازگشت دوباره به رقابت‌های تنیس - Philippe LOPEZ / AFP

خوان مارتین دلپوترو، تنیس‌باز ۳۳ ساله مشهور آرژانتینی، پس از سه سال دوری از رقابت‌های تنیس و دست‌وپنجه نرم کردن با مصدومیت زانو، قرار است سه‌شنبه شب در رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی بوینوس‌آیرس در آرژانتین به رقابت بپردازد.

دلپوترو آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و مسابقات کویینز در لندن حاضر بود و پس از مصدومیت زانو، سه سال خانه‌نشین شد. او در دو سال گذشته دوبار کشکک زانوی خود را به تیغ جراحی سپرد اما این جراحی‌ها به بهبود وضعیت او منجر نشد و او در کنفرانس مطبوعاتی که پیش از شروع این رقابت‌ها برگزار شد،  با ناراحتی بسیار اعلام کرد که به‌احتمال زیاد رقابت‌های تنیس بوینوس‌آیرس آرژانتین و مسابقات هفته آینده ریودوژانیرو در برزیل آخرین حضور او در رقابت‌های تنیس حرفه‌ای خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او  شرکت در این مسابقات را بیشتر به خداحافظی شبیه دانست تا بازگشت دوباره به رقابت‌های تنیس؛ او در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «وضعیت زانویم وحشتناک است. من همیشه با مشکلات روبه‌رو شده‌ام و بر آن‌ها غلبه کرده‌ام. باید بگویم من عاشق تنیسم و این را دوستان و اطرافیان من از هرکس دیگری بهتر می‌دانند. دوست ندارم درها به رویم بسته شود اما باید صادقانه صحبت کنم؛ در دوسال و نیم گذشته پیام‌هایی دادم که با شرایط واقعی‌ام همخوانی نداشتند. من برای بازگشت و شگفتی‌ساز شدن به این مسابقات نیامده‌ام. این را می‌دانم که از نظر بدنی محدودیت‌های بسیار زیادی دارم. بعد از مصدومیت زانو، همیشه با خودم می‌گفتم که هرگز تسلیم نخواهم شد اما بازی کردن برای دشوار شده، یا بهتر است بگویم راه رفتن طولانی هم برایم سخت شده است؛ تا جایی که بعضی وقت‌ها از شدت درد مجبورم استراحت کنم و دوباره به راهم ادامه دهم. هیچ‌وقت دوست نداشتم در یک کنفرانس خبری از تنیس خداحافظی کنم اما با تمام اتفاق‌ها باید بگویم خوشحالم که به تمام آرزوهایم در تنیس رسیده‌ام. بی‌صبرانه منتظر بازی مقابل فدریکو هستم؛ چه کسی بهتر از او. ما در گذشته، لحظات شادی را با هم سپری کرده‌ایم و دوست دارم یک روز فراموش‌نشدنی برایم رقم بخورد.»

دلپوترو در طول دوران حرفه‌ای خود ۲۲ عنوان قهرمانی کسب کرد که بدون‌شک مهم‌ترین آن قهرمانی در گرند اسلم امریکا در سال ۲۰۰۹ و شکست فدرر در دیدار پایانی بود. دلپو در سال ۲۰۱۸ در رقابت‌ها تنیس مسترز ایندین‌ولز، آخرین قهرمانی دوران ورزشی خود را به دست آورد. او در همان سال موفق شد در رتبه سوم بهترین تنیس‌بازان جهان قرار بگیرد. از دیگر افتخارات مهم او کسب دو مدال برنز و نقره مسابقات انفرادی المپیک در سال‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو است. مصدومیت‌های دلپو از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و او تا ۲۰۰۶، به دلیل آسیب از ناحیه مچ دست و جراحی، در رقابت‌ها غایب بود.

دلپوترو روز سه‌شنبه و در مرحله نخست رقابت‌های تنیس بوینوس‌آیرس، به مصاف فدریکو دلبونیس، هموطن خود، خواهد رفت.

بیشتر از تنيس