کرونا در ایران دوباره خیز برداشت

آمار مرگ و میر روزانه کرونا در ایران دوباره از رقم ۱۰۰ گذشت

دو هزار و ۶۱۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری‌اند- ایرنا

شیوع سویه اومیکرون کرونا در ایران و روند افزایشی مبتلایان آن، آمار درگذشت ناشی از کرونا را پس از نزدیک به دو ماه دوباره سه رقمی کرد. در همین حال وزیر بهداشت می‌گوید موج ششم کرونا تا دو هفته دیگر به اوج خود می‌رسد.

به گزارش ایسنا و بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران، از یکشنبه تا دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار تازه مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۶ تن از آنها بستری شدند.

بر اساس همین گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۴ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ تن، بنا به آمار دولتی ایران، رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین دو هزار و ۶۱۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری‌اند.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

همزمان، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران، در نشستی با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی سلامت‌محور در ایران گفت: «در حال حاضر در آستانه ورود به قله ششم کرونا هستیم و تخمین می زنیم تا دو هفته آینده به قله برسیم.»

وزیر بهداشت با اشاره به انتشار سریع اومیکرون مدعی شد به دلیل واکسیناسیون گسترده، آمار بستری و مرگ در ایران بسیار پایین است و افرادی که در بیمارستان بستری می شوند عمدتا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

وزیر بهداشت با انتقاد ضمنی از دولت پیشین گفت: «تا هفت ماه قبل روند واکسیناسیون بسیار کند پیش می رفت اما از هفت ماه قبل و با شروع دولت جدید تاکنون پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است.»

بهرام عین‌اللهی افزود که شش مرکز تولید واکسن مختلف در ایران فعال است و نیاز داخلی تا حدودی با واکسن‌های ساخت ایران تأمین می‌شود.