تنیس مون پلیه؛ تنیس‌باز قزاق در فینال شگفتی‌ساز شد

الکساندر بوبلیک، تنیس‌باز ۲۴ ساله اهل قزاقستان، موفق شد فاتح این رقابت‌ها شود

بوبلیک هم‌اکنون در رتبه ۳۱ تنیس‌بازان مرد جهان قرار دارد - Pascal GUYOT / AFP

رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی تنیس مون پلیه در کشور فرانسه با شگفتی همراه بود و الکساندر بوبلیک، تنیس‌باز ۲۴ ساله اهل قزاقستان، موفق شد با برتری دو بر هیچ مقابل الکساندر زورف آلمانی، قهرمان المپیک توکیو و مرد شماره ۳ تنیس جهان، فاتح این رقابت‌ها شود.

بوبلیک که هم‌اکنون در رتبه ۳۱ تنیس‌بازان مرد جهان قرار دارد در این مسابقه موفق شد با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ این تنیسور قدرتمند را مغلوب کند و اولین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد. زورف که بیست‌ونهمین فینال خود در رقابت‌های حرفه‌ای تنیس را برگزار می‌کرد، امیدوار بود که بیستمین قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس را کسب کند.

زورف سال ۲۰۲۱ را به بهترین شکل ممکن تمام کرد و با قهرمانی در رقابت پایانی سال در تورین ایتالیا، خود را به‌عنوان یکی مدعیان قهرمانی در رقابت‌ها تنیس آزاد استرالیا معرفی کرد اما در استرالیا موفق نبود و در دور یک‌هشتم نهایی مغلوب شاپووالوف شد و از دور مسابقات کنار رفت. این دومین ناکامی زورف در رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۲ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوبلیک هم در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا حضور داشت اما او نیز در دور دوم از مونفیس فرانسوی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد. قزاقستان چند سالی است که روی تنیس به طور ویژه‌ سرمایه‌گذاری کرده و با تاسیس مرکز تخصصی تنیس در شهر نورسلطان، پایتخت این کشور، برای پرورش و استعدادیابی جوانان در این رشته اقدام کرده است.

رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی در شهر پونا هند نیز روز گذشته با قهرمانی تنیس‌باز پرتغالی به پایان رسید.

ژائو سوزا، تنیس‌باز ۳۲ ساله پرتغالی که چند سالی است از سطح اول تنیس جهان فاصله گرفته است و در رتبه ۱۳۷ جهان قرار دارد، موفق شد در دیدار نهایی با برتری دو بر یک با نتایج ۷-۶، ۴-۶ و ۶-۱ مقابل امیل روسووری، حریف فنلاندی خود، به پیروزی برسد. این چهارمین قهرمانی سوزا در رقابت‌های حرفه‌ای تنیس بود. با این قهرمانی، او بار دیگر در جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جهان قرار می‌گیرد و به رتبه ۸۶ صعود خواهد کرد.

در هفته جاری، رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی روتردام در هلند نیز آغاز خواهد شد و استفانوس سیتسیپاس، مرد شماره ۴ تنیس جهان، بخت نخست قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آید. آندری روبلف، مرد شماره ۷ تنیس جهان که سال گذشته در این رقابت‌ها قهرمان شده بود، نیز شانس دوم قهرمانی در این مسابقات محسوب می‌شود.

بیشتر از تنيس