لالیگا اسپانیا؛ بارسا به رده چهارم صعود کرد، رئال صدرنشین ماند

پس از آنکه ژاوی هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت، این تیم پیشرفت فراوانی داشت

گاوی روی ارسال ترائوره در دقیقه ۲۱ با ضربه سر دروازه اتلتیکو را باز کرد - Josep LAGO / AFP

در حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وسوم لالیگا اسپانیا، تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان تیم رده پنجمی اتلتیکو مادرید بود و موفق شد با یک نمایش خیره‌کننده چهار بر دو به پیروزی برسد.

پس از آنکه ژاوی هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت، این تیم پیشرفت فراوانی داشت و نتایج قابل قبولی کسب کرد. بارسا در این مسابقه، از همان ابتدای کار از خرید جدید خود رونمایی کرد و آداما ترائوره را که از ولورهمپتون انگلستان به تیم سابق خود بازگشته است، از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داد.

بارسا از همان ابتدای نیمه اول، بازی را تهاجمی آغاز کرد اما بر خلاف جریان بازی، این تیم مهمان بود که در دقیقه ۸ مسابقه به گل اول رسید. پاس سوارز در درون محوطه جریمه با شوت بدون وقفه کاراسکو همراه شد و دروازه بارسا باز شد. آداما ترائوره تازه‌وارد خیلی زود تاثیرگذاری خود را در تیم نشان داد و حرکات ترکیبی او در سمت راست با دنی آلوز تنها دو دقیقه پس از گل اتلتیکو مادرید، نتیجه داد و پاس دنی آلوز مدافع برزیلی بارسا در پشت محوطه جریمه میمان به جوردی آلبا رسید و او نیز با یک ضربه والی زیبا توپ را به کنج دروازه اوبلاک چسباند تا بازی خیلی زود مساوی شود.

حملات بارسا پس از زدن گل تساوی ادامه داشت و این بار نوبت به گاوی رسید تا روی ارسال ترائوره در دقیقه ۲۱ با ضربه سر دروازه اتلتیکو را باز کند و بارسا را دو بر یک پیش بیندازد.

اتلتیکو مادرید در ادامه بسیار تلاش کرد تا بازی را در نیمه اول به تساوی بکشاند اما این بارسا بود که در دقیقه ۴۱ مسابقه با ضربه آرائوخو، مدافع پیش‌تاخته خود، به گل سوم رسید تا تیم سیمئونه برای جبران نتیجه در نیمه دوم کار سختی در پیش داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میزبان نیمه دوم را طوفانی‌تر آغاز کرد و در همان شروع کار، دنی آلوز موفق شد با یک شوت برق‌آسا گل چهارم را برای بارسا به ثمر برساند و کار اتلتیکو مادرید را یکسره کند.

سیمئونه پس از دریافت گل چهارم تعویض‌های زیادی انجام داد تا جریان بازی تغییر کند و سوارز در دقیقه ۵۸ موفق شد گل دوم اتلتیکو مادرید را به ثمر برساند.

اگرچه اخراج دنی آلوز در دقیقه ۶۹ کار را برای بارسا تا انتهای مسابقه سخت کرد، حملات تیم مهمان همچنان راه به‌جایی نبرد و بارسای ۱۰ نفره در انتها با نتیجه چهار بر دو پیروز مسابقه شد.

در دیگر دیدار مهم هفته، تیم صدرنشین رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، میزبان گرانادا بود و می‌توانست با پیروزی در این مسابقه اختلاف امتیاز خود با تیم دوم جدول یعنی سویا را به شش امتیاز افزایش دهد؛ اما مشکل آنچلوتی در این مسابقه، غیبت سه بازیکن اصلی تیمش بود. او زوج خط حمله تیم خود یعنی بنزما و وینیسیوس را در اختیار نداشت و در خط میانی نیز کاسمیرو به دلیل محرومیت نمی‌توانست برای رئال بازی کند.

مادریدی‌ها در این مسابقه مقابل تیم رده شانزدهمی لیگ اسپانیا کار سختی نداشتند اما مهاجمان این تیم در گلزنی ناموفق بودند. نیمه نخست با تمام تلاش‌های بازیکنان مادرید برای به ثمر رساندن گل بی‌نتیجه بود و کارلتو در نیمه دوم تعویض‌های زیادی انجام داد؛ تا جایی که نفرات هجومی خود به کل را تغییر داد. آمدن ادن هازارد و لوکا یوویچ در نیمه دوم نیروی بیشتری به خط حمله رئال اضافه کرد اما در نهایت این مارکو آسنسیو بود که موفق شد با یک شوت مهارنشدنی از راه دور دروازه مهمان را باز کند و پیروزی یک بر هیچ را برای مادریدی‌ها به ارمغان بیاورد.

رئال مادرید با این پیروزی ۵۳ امتیازی شد و جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کرد. بارسا نیز با پیروزی ارزشمند خود مقابل اتلتیکو مادرید ۳۸ امتیازی شد و از رده ششم به رده چهارم نقل‌مکان کرد و حالا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد شانس بسیار بالایی خواهد داشت.

بیشتر از فوتبال